Rood-wit-blauw


Vandaag moest m’n kleine meisje natuurlijk wel iets rood-wit-blauws (of oranjes) aan… Eergisteren was ik begonnen met patroon tekenen, lapje zoeken (kussensloop van een ‘Ik hou van Holland’-dekbedovertrek), maar had toen toch geen zin meer, wist niet of het patroon goed was qua wijdte (want maat 92 maar strakker en korter dan dit jurkje).

 

Gisteren overdag even gemeten, patroondeel erbij gehouden. Ja hoor, het zou prima moeten gaan… dus knipte ik ’s avonds een voor- en 2 achterpandjes en zette het jurkje in elkaar.

Omdat ik het snel wilde doen had ik geen zin in een beleg, knoopsluiting of rits… Ik had nog rood-geruit biaisband liggen en rood-geruit lint van mijn #twitsint-pakketje wat ik ervoor besloot te gebruiken.

Dus achterop kwamen 2 strikken

en de armsgaten en de hals biesde ik af.

Op de voorkant kwam natuurlijk het meisje-met-de-pop

en in de zijnaad een rood-wit-blauw labeltje.

En toen vanmorgen in actie…

 

Leuk toch?? En natuurlijk mét oranje lintje in d’r haar… net als wij altijd vroeger! (En ik vandaag ook…)

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. 'Kat'
    apr 30, 2011 @ 20:54:48

    Prachtig! Wat ben ik jaloers op jouw talent met stofjes zeg, heerlijk lijkt het me als je dat kunt. En ik vind die lintjes achterop júist superleuk 🙂

    Beantwoorden

  2. Ineke
    apr 30, 2011 @ 21:27:33

    en zoooo netjes…jaloers!

    Beantwoorden

    • Ineke
      apr 30, 2011 @ 21:28:58

      Ik kijk nog is goed maareh… waarom ligt er bij jullie een ei op de grond? Hebben jullie loslopende kippen of zijn jullie lui geweest met de pasen?!

      Beantwoorden

      • creadientje
        apr 30, 2011 @ 21:34:23

        Dank je wel!!
        Enne, dat ei… nee, dat heeft niks met pasen te maken en kippen hebben we ook niet in huis (en ook niet buiten trouwens). Maar gisteren hebben 2 meisjes in de kamer met de keukenspulletjes gespeeld. Zo te zien heb ik niet goed genoeg opgeruimd 😉
        Ze eet trouwens de hele dag door ei 😀

  3. Ester
    apr 30, 2011 @ 22:16:43

    Wat een schattig jurkje!!! En wat zit er een mooi randje langs het biesje. Zit er een steek op je machine waarmee je dat randje kan borduren op het rood-wit-geblokte biesje?

    Beantwoorden

  4. Ester
    apr 30, 2011 @ 22:23:37

    Oooooh! Dat is mooi! Ik heb dat nog nooit ergens gezien! Handig!!!

    Beantwoorden

  5. Emmy
    mei 01, 2011 @ 08:31:24

    wat staat dat d’r lief 🙂

    Beantwoorden

  6. Trackback: Recycle-jurkjes « Creadientje's Blog

Plaats een reactie