Paasbest


Pasen is alweer een week geleden, maar vorige week had ik geen zin om blogjes te maken, dus hier een ‘achterstallige’ 😉

Vorige week was het zomaar mooi weer… en ik kon geen geschikt zonnehoedje vinden, dus besloot ik om er maar eentje zelf te maken. Ik vond op de Ottobre-website een leuk patroon en gebruikte een bloes die ik recent van mijn zus kreeg.

De bloes had geborduurde voorpanden, en daar kon ik precies twee keer de rand en 6 boldelen uit knippen. De voering boldelen en het roosje knipte ik uit het achterpand.

Voor het eerst sinds tijden mat ik niet eerst alle naden netjes uit, ik knipte zelfs zonder centimeter. Ik naaide het meeste zonder eerst te spelden… Mogelijk is hij iets kleiner geworden dan dat hij moest zijn, maar het was wel supersnel gedaan! En oké, niet helemaal 100% perfect, maar voor zo’n snel-klaar-projectje goed genoeg (zei de perfectionist…)

Het roosje lockte ik gewoon af, ik had geen zin om een naald uit m’n lockmachine te halen voor een rolzoompje (lui hè?).

Het hoedje blijft goed zitten, maar doordat de rand niet uitstaat houdt het natuurlijk weinig tot geen zon uit het gezicht. Niet goed over nagedacht door mij… maar, het is een schattig mutsje geworden, al zeg ik het zelf!

Het houdt in ieder geval de zon van d’r bolletje af, en ze is er zelf ook erg blij mee!

En, zeg nou zelf, zag ze er op haar paasbest uit, of niet??

 

Het jurkje blogde ik trouwens hier.

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Edje
    Mei 02, 2011 @ 12:36:44

    Superleuk!
    En als je nou die bloem vastgespeld zou hebben ipv opgenaaid, dan kan dat klepje toch wel naar voor (als je de bloem eraf haalt). Maar dan is het natuurlijk lang zo leuk niet meer….

    Beantwoorden

Geef een reactie

