Jurkje


Een tijdje geleden kwam ik bij Mme Zsazsa dit blogje tegen met een heleboel inspiratie voor leuke jurkjes! Het leek me leuk om ze allemaal te maken, maar ja, je moet toch ergens beginnen, hè?

Toen ik voor mijn Onbag opzoek was naar stofjes, leek de rood-met-witte bloemetjesstof me erg leuk voor zo’n simpel jurkje. Het leek me leuk om eens wat anders uit te proberen, en toen ik opzoek ging naar een plaatje voor op mijn Onbag vond ik ook dit hondje, en ik dacht, kom, laat ik eens een ‘reverse applique‘ uitproberen!

Ik had recent een shirt-dress gemaakt (daarover later hopelijk meer…) en van het restje overhemd maakte ik de applicatie, het biaisband en de beleggen.

Geinspireerd door de tekeningetjes van Mme Zsazsa maakte ik een (nep)split

met een mooi knoopje.

en achterop een knoopsluiting met oude parelmoer knoopjes.

En voor de beleggen gebruikte ik de laatste (grote) stukken van het overhemd, maar ja, de enige manier om ze er uit te krijgen was om de mouwsplitbies eraf te tornen 🙂

Tsja, zuinigheid met vlijt 🙂

Oh ja… en als ik helemaal eerlijk moet zijn… ik heb niet het patroon van Mme Zsazsa gebruikt maar dit jurkje, maar dan iets langer gemaakt. Hij staat ook in grotere maten op de site.

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lot
    Feb 06, 2011 @ 20:56:01

    Wauw wat mooi!

    Beantwoorden

  2. KaatjesKeet
    Feb 06, 2011 @ 20:59:16

    Leuk geworden! Mooi met het splitje, dat maakt hem bijzonder…

    Beantwoorden

  3. Edje
    Feb 07, 2011 @ 11:34:37

    Die met dat splitje was ook mijn favo bij Mme Zsazsa! Heel leuk!

    Beantwoorden

  4. Trackback: Nog een jurkje « Creadientje's Blog
  5. Ragna
    Feb 10, 2011 @ 09:31:31

    Schitterend! helaas denk ik niet dat ie me past…

    Beantwoorden

  6. Trackback: Boxkleed « Creadientje's Blog
  7. Trackback: Naaimachine « Creadientje's Blog
  8. Trackback: Rood-wit-blauw « Creadientje's Blog

Geef een reactie

