Feest!


Zaterdag is het feest, want dan wordt ons kleine meiske alweer 1 jaar! Het afgelopen jaar is werkelijk omgevlogen!

De afgelopen week ben ik bezig geweest het een en ander voor haar te maken. Op de eerste plaats een rokje, bijpassend bij het bloesje wat we een tijdje geleden al uitgezocht hadden.

verjaardagsoutfit

Verjaardagsoutfit

rokje

Het rokje

zoom

Close-up van de zoom, afgewerkt met mooi band

Tot zover de kleertjes…

Natuurlijk moet het in huis ook versierd worden! Ik vind de stoffen slingers tegenwoordig helemaal geweldig, maar vond het eigenlijk (al langer) leuk om er zelf eentje te maken! Dit was natuurlijk de uitgelezen gelegenheid! Van allerlei (restjes) stof met roze erin heb ik de vlaggetjes geknipt en die tot een lange slinger gemaakt.

slinger

Slinger

Ik denk dat hij gebruikt gaat worden om de kinderstoel te versieren, deze slinger gaat niet zo snel kapot, het is niet zo erg als ze hem in haar mond stopt en last but not least, hij is wasbaar!

Nou, en dan het kado…

kado

Het kado

 Het poppenwagentje hebben we kant en klaar gekocht, maar er zat alleen een zielig ‘matrasje’ bij. Ik heb er zelf een lekker stevig matrasje in gemaakt (want ja, ook een pop wil wel wat onder de billen) en natuurlijk ook een lekker dekentje!

Tot zover het verjaardags-naaiwerk…

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. doremi
    Dec 19, 2009 @ 22:32:04

    Heb net volgens mij een reactie achtergelaten bij het verkeerde berichtje….

    Beantwoorden

  2. Trackback: Poppenwas… « Creadientje's Blog

Geef een reactie

