Elmo-tas


Ik ben lekker op dreef, hè? Nu een blogje, vers van de pers 🙂

Een hele tijd geleden maakte ik een Elmo-shirt.

Ik gebruikte een oud donkerblauw shirt, dus hij was al vaal en verwassen voordat ik er aan begon. Hij werd met veel plezier gedragen, maar echt mooi was hij gewoon niet…

En nu dacht ik: laat ik het aangename met het nuttige verenigen, want er wordt hier steeds op mijn schoudertassen geaasd… De meeste zijn niet echt op mini-formaat in te stellen, dus moest ik maar even aan de bak 😉

Een goede reden om het favoriete shirt te verknippen, het wordt hopelijk een favoriete tas!

Ik maakte een simpele messenger bag, voor een tutorial naar een soortgelijke tas kun je (onder andere) hier kijken.

En voor de tas gebruikte ik het donkerblauwe shirt, een restje van deze broek waar ik al wat extra’s van gemaakt had. Maar de laatste onderpijp gebruikte ik grotendeels voor de achterkant, en voor de schouderbanden gebruikte ik een rest van deze spijkerbroek. Gewoon dus eigenlijk net wat ik nog had liggen… Wie wat bewaard, die heeft wat, toch?

Voor de voering wilde ik iets bijpassends, liefst met rood, maar omdat ik het NU (vanmorgen dus) wilde maken had ik geen zin om op zolder wat te zoeken en trok ik een oud shirt van mij uit de recycle-bak.

En voor de binnenkant van de flap een restje rood katoen.

Tricot voor de binnenkant is trouwens niet aan te raden, tenzij je met behulp van vlieseline ervoor zorgt dat het niet meer rekt. Dat had ik bij de donkerblauwe tricot voor de flap en de voorkant wel gedaan, maar bij de voering niet.

Haastige spoed… 😉

Ik ben benieuwd hoe hij straks ontvangen wordt!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. maayke
    sep 20, 2011 @ 17:11:20

    Erg mooi! En inderdaad wie wat bewaard heeft wat en maakt er iets heel moois van!

    Beantwoorden

  2. Ester
    sep 20, 2011 @ 19:59:02

    Heel gaaf!

    Ik weet nog dat je het shirt maakte, maar dit is ook weer erg leuk!
    Ik bewaar het idee even, want hij is voor Luuk denk ik ook erg leuk!

    Beantwoorden

  3. Pam
    sep 28, 2012 @ 10:30:16

    Great way to extend the life of a favourite t-shirt.

    Beantwoorden

Plaats een reactie