Recyclen…


Ik blijf er gek op… dus ga ook nog even door!

Op het moment ligt er al een projectje geknipt, ben nog wat aan het puzzelen…

Het begon met dit:

Een oude broek van mij en een qua wijdte goed passende maar ondertussen wel te korte broek. Aangezien de meeste grotere broeken ook wijder worden en we dat hélemaal niet kunnen gebruiken, moet ik dan nu toch echt zelf aan de slag… En dan voor het eerst een broek als patroon gebruiken, spannend!

In de hoogte kan het broekje met 5cm extra er net 2x uit, dus het werd dit:

Madame mocht er een plaatje voor uitkiezen…

…en koos natuurlijk de auto. Maar nee, die gaat het dus niet worden… Toen koos ze de uiltjes, en wel ‘heel veel uiltjes’. Nou, ik hou het maar even op één denk ik. Voor de ‘onderste’ broek met de gestreepte stukken erop. De andere broek krijgt iets met kabouterstof erbij, en de kabouter-applicaties, die vind ik dan weer superschattig!

(De pakjes met drie applicaties komen trouwens van… de Action, de andere blogde ik hier al.)

Veel verder dan het gepuzzel ben ik nog niet, maar dat komt goed!

Er staan nog een heel aantal ‘patronen’ op mijn verlanglijstje en het probleem is dat ik steeds meer leuke patronen of ideeën vind… Maar voorlopig worden het nog twee ‘upcycled t-shirt dresses‘ en twee ‘urban rokjes‘.

Dit wordt jurkje 1:

In leuke regenboogkleurtjes (ik heb helaas geen effen gele tricot of shirts)

En dit wordt jurkje 2:

Van een bloesje van de kringloop die we tóch niet zo leuk vonden, aangevuld met wat oude shirts en een aqua tricot met bloemen die ik ooit voor mezelf kocht maar tot nu toe nog niet gebruikt heb (de enige ‘lap’ stof die in dit blogje op de foto staat).

En dan urban rokje 1:

Met een (vermoedelijk) jongensromper van de kringloop, ik moet nog een vierde stofje erbij hebben. Bedenk me nu dat er op zolder nog wel een wit / groen / bruin (en misschien ook met aqua) gestreept t-shirt ligt te wachten tot recycling, misschien matcht die!

En tot slot urban rokje 2:

Met hetzelfde gele (en effen paarse) shirt van de regenboog-upcycled-dress, een oud paars gestreept shirt van mij en weer een rompertje van de kringloop. Ik vond ze zo leuk dat ik ze dit keer niet kon laten liggen…

En o ja, ik heb ooit ook nog een wit rompertje met aardbeitjes gekocht en er ligt nog een roze shirtje met ruche en leuke applicatie bij de poppenkleren die als babyshirtje gewoon niet paste, het halsgat was te strak. Hm, inspiratie inspiratie…

Nu nog ‘even’ en ander blogje maken en dan weer lekker verder met m’n spijkerbroekjes!!

Plaats een reactie