Nog 2 etui’s


Of beter gezegd, m’n eerste etui…

Want ik begon met eentje van een broekspijp, het restant van dit rokje, en dan wel de ‘hele’ pijp. Die met het gat, tsja, daar moet ik wat anders mee verzinnen geloof ik 🙂 (gaat gewoon bij m’n andere restlapjes).

Ik dacht: dat is leuk voor mijn neefje die de broek ooit aanhad…

Maar ja, dan wil zijn zusje er ook één… en dus knipte ik lapjes, ook voor deze etui die ik als eerste afmaakte.

Bij de spijkerstof koos ik voor de voering groene stof met kevertjes, wat een goede keus bleek 🙂

Zie je trouwens de slijtage op de ‘knie’ van de broek?? 🙂

Ik koos voor een gele rits, gewoon omdat het de leukste en fleurigste was die ik had die pastte bij de groene stof. Van een stuk groen koord knipte ik stukjes voor aan de rits en voor de ‘flapjes’.

Natuurlijk bleven de details van de spijkerbroek in het zicht: de doorgestikte zijnaad en de (uitgehaalde) zoom.

Leuke etui geworden, toch?

De lapjesetui is gemaakt van een aantal verschillende stroken stof… Een stukje van de voering van de bovenstaande etui, en wat stukjes stof, onder andere van vorige projecten.

Ook hierbij koos ik voor een gele rits (beetje hetzelfde verhaal als bij de spijker-etui) alleen deed ik donkerrode lintjes eraan.

Hij is gevoerd met effen lichtroze linnen en voor de ‘flapjes’ koos ik een soort regenboog-achtig band.

Met twee setjes kleurpotloden had ik maandag twee leuke cadeautjes, en een blij neefje en nichtje!

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Sylvia
    Mrt 27, 2011 @ 18:07:34

    Was ik ook maar je nichtje…
    Ze boffen maar met zo’n tante!!

    Beantwoorden

  2. janneke
    Apr 07, 2011 @ 10:23:02

    Leuke etui’s vooral het regenboog band vind ik te gek!

    Beantwoorden

  3. Trackback: Bijna twee… « Creadientje's Blog
  4. Trackback: Broek wordt rok (3) « Creadientje's Blog

Geef een reactie

