Elmo en zo


We hebben hier een grote Sesamstraatfan in huis. Bert en Ernie zijn ‘hot’ maar Elmo is ook geweldig! (Bij het kiezen van een kliederschort, koos ze Elmo boven Ernie.)

Eergisteren zag ik Ciska’s nieuwe blogje en al doorklikkend kwam ik dit leuke shirtje van haar tegen, en meteen kreeg ik een idee: ik ging ook een shirtje met Elmo maken! Gistermiddag ben ik meteen begonnen…

Bij de recentste opruimbeurt van onze kledingkast had ik een hele stapel shirts en hemdjes van mij opzij gelegd om leggings van te maken… en er zat ook een rode tussen. Mooi Elmo-kleurtje! En ik vond een donkerblauw shirt, maat 74, maar nét zo wijd als de maatjes 86 die nu nog aan de ruime kant zijn. Ietsiepietsie korter en met lange mouwen. Voor maat 74 dan… Een of ander babyhoofdje voorop, in ieder geval géén leuk shirtje, maar ik had hem nog niet weggegooid. Dat was maar goed ook!

 

Uit het rode shirt sneed ik een strook om onderaan het shirtje te zetten, zodat hij wat langer zou worden.

Uit de rest knipte ik een zo lang mogelijke legging (met behulp van een goed-passende).

Uit de rest van het rode shirt sneed ik stroken voor het afbiezen van de mouwen en als beleg voor de taille van de legging. En natuurlijk Elmo!

Ik vond op google dit plaatje wat ik op de goede maat uitprintte, zodat het helemaal over het lichtblauwe hoofdje zou passen. Ik trok alle delen apart over op vliesofix (net zoals bij de magneetjes) en knipte de verschillende delen uit (restjes) rode, witte, zwarte en oranje tricot (het oranje is velours).

Dan is het een kwestie van ‘stapelen’.

Ik streek en naaide kleur voor kleur – eerst rood, toen wit, toen zwart en als laatste oranje. En het resultaat was meteen al geweldig!!

Daarna biesde ik de mouwen af en was het bedtijd…

Toen ik het shirtje vanmorgen aan mijn dochter liet zien, wilde ze het meteen aan! Ik heb het dus maar snel afgemaakt, veel werk was het niet want ik hoefde alleen de strook onderlangs te stikken.

En toen was hij af!

Al zeg ik het zelf: hij is superleuk! Ze mocht hem meteen aan en model staan:

   

Nog best lastig als je nog maar 2 bent, maar gelukkig ging ze gewoon lekker haar gang 🙂

En toen ze vanmiddag in bed lag, ben ik meteen met de legging doorgegaan. Snel met de lockmachine in elkaar gezet, niet veel bijzonders.

De zoom ‘afgewerkt’ met een zigzag waardoor je een leuk ruche-randje krijgt.

De legging past ook weer goed bij het strokenrokje wat ik vorige zomer maakte (van 5 zakdoeken die ik voor 1 euro bij de Aldi zag liggen).

Ik heb ze allemaal in drie stroken geknipt, en toen willekeurige stukken er afgeknipt en die gemixt aan elkaar gezet.

Ik zag recent dat het een ‘cirkelrokje’ is geworden:

Lekker wijd en zwierig!

En nu heb ik éíndelijk een niet-witte legging voor eronder!!!

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. violier
    Apr 15, 2011 @ 14:13:34

    Gaaf hoor. Leuk als je kledingstukken onderling ook weer kunt combineren voor een andere look. 🙂

    Beantwoorden

  2. Antoinette
    Apr 15, 2011 @ 14:23:50

    Nou je doet je naam eer aan hoor, hartstikke leuk geworden. Zo kan ik het toch niet snel bedenken!

    Beantwoorden

  3. Cisca
    Apr 15, 2011 @ 14:37:28

    Ik zei het al een paar keer, maar het shirtje is echt heel leuk geworden.
    En joh, wat is jouw meisje nog heerlijk klein!
    Die negen maanden oude bink van mij zit al in 80/86. Maar dat is dan ook een enorme dikzak. 🙂

    Beantwoorden

  4. evavertelt
    Apr 15, 2011 @ 20:30:43

    super! ik ben jaloers op je naaitalent!
    volgende week waag ik me aan mijn eerste rok… mét blinde rits.
    ben benieuwd…

    Beantwoorden

  5. sarah
    Apr 15, 2011 @ 21:49:17

    zeer mooie gedaan

    Beantwoorden

  6. creadientje
    Apr 16, 2011 @ 17:44:14

    Dank jullie wel allemaal!!!

    Beantwoorden

  7. Edje
    Apr 16, 2011 @ 18:41:14

    Oh ik heb hier allemaal leuke dingen gemist zie ik!!
    Hartstikke leuk gelukt!!

    Beantwoorden

  8. Ragna
    Apr 17, 2011 @ 09:04:03

    Wat mooooi weer!! #talent!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

