Onbag nummer 4


Geloof ik tenminste, ik ben de tel een beetje kwijt…😉

Ik mocht er nog eentje maken, en deze werd geïnspireerd op de onbag die Cathelijne maakte.

In dit geval gebruikte ik twee spijkerbroeken voor de buitenkant (één voor de lange band en de andere voor de ‘tasdelen’) waarvan er eentje twee zwangerschappen lang gedragen was, dus ook wel speciaal om die een tweede leven te geven!

Voor de binnenkant koos ze drie verschillende stofjes uit en toen mocht ik aan de slag (lees: puzzel)😉

En na het knippen kwam het twijfelen… welke kleur (of kleuren) naaigaren zou ik gebruiken?

Na een (online) brainstormsessie werd het roze…

De applicatie werd geknipt…

…en à la vrij borduren vastge’naaid’

En toen werd het een tas!

De buitenkant

Ik vond het leuk om een aantal echte spijkerbroek-details te bewaren, bijvoorbeeld de ‘slijtage’plekken, de uitgehaalde zomen en de herinnering aan waar ooit de achterzak zat (die verhuisde naar de achterkant).

De onbaglussen

De lange banden

De flap sluit met twee klikgespen die hier al goed ingewijd zijn🙂

Onder de flap

De binnenkant

(Voor de volgende foto’s is de tas binnenstebuiten gekeerd)

Met aan beide zijkanten elastiekbanden voor bekers, gemaakt van het elastiek uit de positiebroek🙂

Extra zakje voor reservekleren

En als extraatje maakte ik van wat restjes stof een bijpassende sleutelhanger.

Van de spijkerbroeken is niet veel meer over… voornamelijk wat kleine restjes die voor de tas onbruikbaar waren. En nu hopen dat de broeken in deze vorm wel veel gedragen worden!!!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Janneke van Ravesteijn
    Sep 16, 2011 @ 07:27:08

    Superleuk zeg! Het lijkt me veel werk, al die stofjes en vakjes en lusjes en dingetjes aan de binnenkant… maar altijd zo veel voldoening als het af is! Is de tas voor iemand anders gemaakt of ga je ‘m zelf gebruiken?
    groetjes, Janneke

    Beantwoorden

  2. Liene
    Sep 17, 2011 @ 19:03:58

    Heel mooi geworden!

    Beantwoorden

  3. Pam
    Sep 28, 2012 @ 13:28:33

    Beautiful applique and a fabulous refashion!

    Beantwoorden

Geef een reactie

