Zonder strijken…


Naaien zonder te strijken, dat is een hele crime! En met een strijkbout in reparatie heb je niet veel keus. Ja, niet naaien natuurlijk. Maar als je ’s avonds bedenkt dat je de volgende dag wat op wilt sturen heb je niet veel keus… dus ik waagde de gok!

Eindelijk maakte ik vorige week mijn tweede Pay it Forward ding… Oeps, nog een paar te gaan in de komende maanden!

Maar goed, weer eentje klaar… een etui! Naar een tutorial die al een hele tijd op mijn wish-list stond…

Alleen niet met wol, zoals in de tutorial, maar een restje spijkerstof en wat roze en blauwe lapjes.

Totaal niet nagedacht over de kleurvolgorde. Niet om en om, de stippen niet afgewisseld… Dus niet perfect? Ik weet het soms niet meer zo goed… alles uitdenken, proberen uit te balanceren, of zomaar wat doen???

Biaisband maken zonder strijkbout is een hele uitdaging…

De voering maakte ik van de blauw-met-wit gestippelde stof.

Een restje, natuurlijk nét niet genoeg om alle delen uit één stuk te maken…

En de rits? Natúúrlijk had ik geen goed kleurende rits die ook nog eens lang genoeg was…

Het naaiwerk is ook niet helemaal 100%. Maar, ondanks alles vind ik hem wél leuk. En goed gelukt!

Soms is het best goed om je perfectionisme los te laten… vind ik… Of moet ik dan ook nog leren om niet alle ‘fouten’ op te noemen in een blogje? 😉

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Edje
    sep 02, 2012 @ 19:26:05

    Ik vind ‘m leuk!

    Beantwoorden

  2. Leanne
    sep 02, 2012 @ 20:38:24

    Superknap!! Heel leuk gedaan, en soms is het lekkerder zomaar wat doen dan alles uitdenken… Prachtig gelukt!

    Beantwoorden

  3. ayumills
    sep 03, 2012 @ 03:15:16

    Ohhhh it is sooo cute!!
    Thank you so much for sharing this!!

    Beantwoorden

  4. Antoinette
    sep 04, 2012 @ 12:34:04

    Vooral niet alle “misserstjes” opnoemen! Is niet nodig, het ziet er geweldig uit!

    Beantwoorden

Plaats een reactie