De #vrijeswap


Vandaag mochten we eindelijk de #vrijeswap uitpakken. Nou ja, eindelijk… ik kreeg vanmorgen ‘pas’ een grote doos🙂 Dus zo lang heb ik niet hoeven wachten! Daniëlle (van het bonte schaap)

In de doos zat een kaart en drie cadeautjes… spannend!

Een mooie roze kleine-meisjes-deken

Een ketting voor mij

En een lijst met masking tape en mooie spreuken

Daniëlle, nogmaals heel hartelijk bedankt!

En natuurlijk mocht ik ook weer wat maken… alweer wat voor Marie… Er was geen specifiek thema voor deze swap, maar aangezien Marie van blauw houdt, heb ik dat als thema aangehouden.

Als eerste haakte ik eindelijk eens een slippertje, dat vond ik wel bij Marie en haar liefde voor vuurtorens, en wonend in een kustplaats, passen.

Verder wilde ik wat met knoopjes doen. Ik heb er zoveel, vind ze zo leuk. En denk maar dat andere naaisters dat ook vinden🙂

Op Pinterest vond ik een prachtig kussen die ik wel zag zitten in het blauw… en ik maakte een miniquiltje van blauwe restlapjes, voor nog een kussenovertrek.

Het is leuk om op Twitter af en toe een fotootje te plaatsen van waar je mee bezig bent…

Laat Marie op deze foto reageren met de mededeling dat ze hoopte dat ik haar getrokken had…😉

De voorkanten van de kussenhoezen waren af…

Het leek me leuk om ze met piping te maken. De ene kreeg wit, de andere donkerblauw. En de achterkanten maakte ik van dezelfde wit-met-blauwe stof.

Ik zocht verder op Pinterest, iets om met knoopjes te maken… en ik vond dit (het gaat om de tweede foto). Ik vond het er erg leuk uitzien, wilde alleen verschillende kleuren knoopjes gebruiken.

Na alles aan elkaar gezet te hebben (best wel wat werk…) had ik een lange sliert. Maar ja, wat moest ik (of Marie) ermee…

Ik deed smal lint erdoor (bij gebrek aan breed bijpassend)…

…en kreeg van iemand de tip om het als decoratie, bijvoorbeeld om een vaas, te gebruiken.

Om een kaars kon ook, dacht ik zelf…

Tot slot freubelde ik nog snel een kaart in elkaar. Natuurlijk met… knoopjes🙂

Om te zorgen dat Marie hem ook kon gebruiken, schreef ik op een los inlegvel.

(Er zat ook een blauwe envelop bij, maar die ben ik vergeten op de foto te zetten😉 )

En als aller-allerlaatste nog de vuurtorenstempel die ik een tijd geleden al eens maakte, en die Marie erg leuk vond…

En toen kon alles ingepakt en opgestuurd worden…

Veel plezier ermee, Marie!

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Sep 15, 2012 @ 21:10:45

    Wauw wat ontzettend gaaf allemaal weer vooral de kussens zijn super! Wat is dat voor en swap? Lijkt me ook leuk om doen.

    Gr Petra

    Beantwoorden

  2. Esther
    Sep 15, 2012 @ 23:37:55

    wow mooi allemaal!😀 vooral de kussenslopen!!

    Beantwoorden

  3. Gea
    Sep 16, 2012 @ 07:07:16

    Zo wat prachtig! Alles!

    (Heb even mijn e-mailadres aangepast, hopelijk werkt het)

    Beantwoorden

  4. Janneke van Ravesteijn
    Sep 16, 2012 @ 07:40:25

    Superleuk! Die kussenhoes met knoopjes ga ik misschien wel in een andere kleurstelling maken – er staan nog allerlei dingen op mijn lijstje voor E’s nieuwe slaapkamer…

    Beantwoorden

  5. Lianne van der Kooij
    Sep 16, 2012 @ 13:16:44

    Leuk Leuk Leuk!!!!

    Beantwoorden

  6. marie bartels
    Sep 24, 2012 @ 17:46:33

    Zo eindelijk is tijd om je blog bij te lezen.
    En wat een mooie swap! Dat jij me twee keer moet trekken.
    Er waren toch 15 personen bij betrokken.
    De kussens lagen de die zelfde dag al op de bank te pronken.
    Het slippertje is zo schattig, voor de knoopjes rand zoek ik nog een bestemming.
    Ben er erg blij mee! Dank je wel. Marie

    Beantwoorden

Geef een reactie

