Goedgemutst


Ik had een poosje geleden (nou ja, zeg maar gerust poos, want het was in oktober) geblogd dat ik een zoektocht was begonnen naar een nieuwe muts. Lang leve Pinterest, want ik vond een paar leuke linkjes!

Eerst maar eens deze uitproberen… de Scalloped Baby Hat, ziet er erg schattig uit!

Met wat andere kleuren (use what you have) en inderdaad een leuk geschulpt randje. Ik vind het trouwens een erg leuke steek!

Zo op het oog lijkt hij best goed te zitten…

…maar hij is toch echt te strak en schiet dus af. Helaas pindakaas!

Maar misschien kan ik er iemand anders blij mee maken? Laat het dan maar weten! Hij is plat 19 cm wijd, dus ongeveer 38cm rondom, en van kruin tot rand is hij 15 cm. Het rekt wel wat mee.

Op naar poging twee, Perenni. Die vind ik er ook erg leuk uitzien, en het patroon is niet voor bepaalde maten, maar je bepaalt gewoon zelf hoe groot hij wordt. Ideaal! Tenminste, zo leek het…

Ik vind de rand met bloemetjes zo leuk!

De steek zou erg rekbaar zijn, dus vooral niet te groot maken!

Nou, veel rek zit er volgens mij niet in, want ook al lijkt hij best goed te zitten…

…ook deze schiet omhoog! En ik wil een muts juist zo graag voor óver de oren…

En als je je muts de hele tijd naar beneden moet trekken is dat ook maar niks…

Dus ook deze muts mag naar iemand anders… hij is ongeveer 21 cm plat (net boven de roze bloemenrand) en van kruin tot rand 19 cm. Wil je hem hebben?

Op naar poging drie dan maar… de Striped Baby Hat die andersom gehaakt wordt, en je dus zo wijd kan maken als je wilt, zonder steeds overnieuw te moeten beginnen!

We waren niet thuis, dus ik moest het doen met wat ik toen bij me had. Het werd 1 draad overlopend acrylgaren, en 2 draden katoen. Samen lekker dik en warm, en het voelt erg prettig.

Mijn moeder vond dat het net de patentsteek leek, maar het is toch echt gehaakt!

En het leuke is dat hij zo rekbaar is, dat hij qua maat zowel bij mijn dochter, mezelf én bij mijn man past én lekke zit!

Ik maakte er ook een bijpassende sjaal bij, want setjes vind ik wel zo leuk.

Nee, deze blijft! Als je er ook eentje wilt, moet je zelf maar aan de haak 🙂

Leuk is hij hè?

En toen kreeg ze met Sinterklaas ook nog een door mijn moeder gebreid setje! Net als een nichtje van bijna even oud.

Gebreid van wit garen met een glittertje, lekker zacht!

Ja, deze winter, en mogelijk ook de komende, kan ze wel weer even vooruit!

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Joke or lindevrouw
    jan 09, 2012 @ 19:10:44

    Oh wat een schatje! En wat een leuke mutsjes!Vooral het eerste mutsje!

    Beantwoorden

  2. Mireia
    jan 09, 2012 @ 19:54:16

    leuk!!! vooral die roze met paarse…maar geloof dat ik vriend niet kan overtuigen om m voor Bram te gebruiken 😀 (en bram heeft ook een heel groot hoofd…) en wat een mooie krulletjes (L) en zulke lange lokjes al!!!

    Beantwoorden

  3. Ragna
    jan 09, 2012 @ 19:57:22

    Ooh die met die bloemetjes! Erg leuk!

    Beantwoorden

  4. Edje
    jan 09, 2012 @ 21:41:28

    Oh ja, die roze met paars (surprise surprise 😉 ) is leuheuk!

    Beantwoorden

  5. Antoinette
    jan 09, 2012 @ 22:19:44

    En ik vind die laatste het einde!

    Beantwoorden

  6. Willeke
    jan 10, 2012 @ 22:18:23

    prachtige muts, die eerste! Als je hem nog steeds wil doneren aan een kleiner hoofdje: mijn dochter heeft een kandidaat-hoofd!

    Beantwoorden

  7. Katleen
    okt 07, 2012 @ 11:51:11

    Die eerste muts is echt leuk. Ik ben begonnen om ze ook te maken, maar ik snap die ‘spaces’ niet die er geregeld tussen staan. Welke steek moet je daar dan in haken??

    Beantwoorden

Plaats een reactie