Trots


Ruim op tijd begon ik, op ’t nippertje maakte ik hem af: de patchwork sprei voor Eva’s verjaardag. Hij wordt elke dag gebruikt, ik ben er echt zo blij mee en trots op🙂 En Eva ook trouwens…

In de zomer maakte ik een sprei voor Tessa. Mede doordat Eva me vertelde toen ze me bezig zag dat ze er zo van hield, had ik besloten om er één voor haar verjaardag te maken. Maar dan wel nog wat groter, een maat voor een eenpersoonsbed (ongeveer 150×200 cm).

Ik ging op zolder op zoek naar lapjes…

IMG_2546

…daarvan sneed ik lapjes…

IMG_2545

…kreeg hulp bij het strijken…

IMG_2544

…sneed nog meer lapjes…

IMG_2556

…terwijl mijn hulp vast begon met puzzelen.

IMG_2549

IMG_2551

IMG_2553

Ze wist niet dat ik wat voor haar aan het maken was. En dat wou ik ook zo houden… dus dat betekende verder alles in de avonduurtjes doen🙂

Ik puzzelde ook. Duurde wel ietsiepietsie langer dan haar gepuzzel!

IMG_2569

Van de extra gesneden lapjes puzzelde ik nog precies een babymaat-dekentje uit.

IMG_2570

(Die is al wel genaaid, maar verder nog niks mee gedaan. Nu ik hiermee bezig ben kriebelt dat echt weer!!)

En toen was het een avond naaien… eerst alle stroken…

IMG_2625

…en daarna de stroken aan elkaar.

IMG_2676

Op het laatste moment (lees: de avond voor Eva’s verjaardag) besloot ik om hem te ‘markeren’.

IMG_4499

En o, wat was (en ben) ik er blij mee. En trots op. Maar dat had ik al gezegd hè?😉

IMG_6541

IMG_6542

IMG_6548

IMG_6547

IMG_6545

IMG_6544

IMG_6543

IMG_6549

IMG_6550

Een verjaardagscadeau waar een kleutertje heel blij van werd!

IMG_4517

En die dagelijks gebruikt wordt!

IMG_5233

IMG_5443

Echt, er zit bést wel wat werk in, maar het is zó de moeite waard!!! Als vulling gebruikte ik trouwens katoenfleece en de achterkant is van een groot wit superstevig laken gemaakt.

P.S. Vandaag is de laatste dag dat je aan de neushoorntjesstof-give-away mee kan doen!

13 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ragna
    Feb 28, 2013 @ 14:16:35

    Wat mooi wat mooi!

    Beantwoorden

  2. poweredbyflowers
    Feb 28, 2013 @ 14:21:42

    Oh! Zo mooi! Ziet er inderdaad veel werk uit🙂

    Beantwoorden

  3. Sonja
    Feb 28, 2013 @ 15:00:43

    Wauw. Petje af hoor. Wat een werk maar het resultaat mag er zeker zijn. Hoe heb je de zijkant afgewerkt?

    Beantwoorden

  4. Lucie
    Feb 28, 2013 @ 15:22:24

    Heel leuke sprei en praktisch met al die kleuren. Heb er al twee keer een gemaakt, die uiteindelijk in de kast verdween omdat de kleurstelling van de kamer veranderde en dat is toch jammer. Overigens vind ik het werk altijd wel meevallen, maar ik ben een naaimachine-freak. Leuk om te doen.

    Beantwoorden

  5. marie bartels
    Feb 28, 2013 @ 17:02:36

    De quilt is heel erg leuk geworden! Ik hou daar van , blokken door elkaar. En dat hart geeft het een persoonlijk tintje. Ik hoop dat ze er jaren lang plezier van zal hebben. Een echte knuffel deken gemaakt door mama. Heb je al zin om er nog een te maken?

    Beantwoorden

  6. Hannah
    Feb 28, 2013 @ 18:14:10

    Dank je wel voor deze post met stap-voor-stap foto’s! Ik snapte nooit hoe het patchworken werkte, maar nu zou ik er ook wel aan durven beginnen. Hoe zorg je ervaar dat alle vlakken na het aan elkaar naaien nog gelijk zijn?

    Beantwoorden

  7. Sharmayne
    Feb 28, 2013 @ 19:45:10

    Prachtig!

    Beantwoorden

  8. Edje
    Feb 28, 2013 @ 21:17:08

    Wauw! Wat een prachtexemplaar!

    Beantwoorden

  9. Marianne
    Feb 28, 2013 @ 22:28:57

    Wat onwijs mooi en lief en ontroerend.
    Prachtig. Zo mooi!

    Beantwoorden

Geef een reactie

