Camouflage


Eva had nieuwe shirts met lange mouwen nodig. Ik geloof dat ze op school pokon krijgt ofzo😀

Ik vond ook een afgeprijsd shirt met een gaatje. Prima, díe laat ik natuurlijk niet liggen!

Achteraf vond ik het gaatje toch wel op een gekke plek zitten om er een flock applicatie over te maken… dus bedacht ik wat anders.

Eigenlijk wilde ik het shirtje gewoon helemaal wit houden… er borrelde een idee op, iets met ruches. Of ik het ooit gezien had weet ik niet, maar ik ging op Pinterest zoeken en vond deze. Het idee wat ik in m’n hoofd had, en het stond leuk. Dus doen!!

Van een (restant) oud shirt van mij sneed ik drie stroken van 2,5 cm breed. De wijdte van mijn shirt was ongeveer het dubbele van die voor Eva, dus dat kwam mooi uit.

IMG_5724

Op het shirt tekende ik een lijn van oksel tot oksel. Dat was net boven het gaatje, dus dat kwam mooi uit!

Op 2 cm afstand tekende ik nog 5 lijnen, de bovenste net op de halsboord, zodat ik een hele strook kon gebruiken (in bovenstaand linkje is de bovenste ruche hoger, waardoor hij half links en half rechts van de hals moet)

Ik rimpelde de stroken en zette ze vast (midden ruche op potloodlijn). Heel simpel, erg snel, en vooral: een super leuk effect!!

IMG_5741

(De bovenste ruche liet ik in het midden iets naar beneden gaan, zodat de bovenkant van de ruche gelijk liep met de rand van de halsboord. De strook eronder liet ik ook (maar minder) afbuigen, waardoor het stiksel van die ruche niet over de bovenste ruche loopt.)

Het voelt heerlijk…

IMG_5742

…en nodigt uit om te aaien🙂

Ik zie dit trouwens ook helemaal voor me in regenboogkleuren. Wéér een idee wat ik gewoon eens uit moet voeren😀

Om hem af te maken naaide ik er een transparant / wit label op. Eentje uit de (oude) doos.

IMG_5743

En het gaatje heb ik trouwens niet dichtgemaakt. Volgens mij is het niet nodig. En ik ben lui🙂

IMG_5744

Ik denk ook dat dit een hele leuke manier is om vlekken te camoufleren! Stroken in dezelfde kleur als het shirtje, stroken van een stof met een (fijn) printje, stroken in verschillende kleuren, als strepen of overlopend, of of of… Ideeën genoeg!!

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Petra
    Feb 01, 2013 @ 21:22:01

    Wat gaaf! Werk je de stroken ook af of niet?

    Beantwoorden

  2. Edje
    Feb 02, 2013 @ 08:53:10

    Leuk idee, mooi gemaakt!

    Beantwoorden

  3. marie bartels
    Mrt 31, 2013 @ 22:24:31

    Erg leuk!

    Beantwoorden

Geef een reactie

