Nachtponnetjes


Geen spectaculair iets dit keer, maar wel iets wat goed past in het ‘recykleren‘.

Van een shirt en een shortama van mij, maakte ik twee peuter-nachtponnetjes.

Ze zijn verre van perfect😉 maar meer bedoeld om te laten zien wat je nog best met je oude kleding kan doen.

 

De lichtblauwe maakte ik van het shirt van een shortama.

Heel eenvoudig een andere nachtpon eropgelegd, met naad uitgeknipt en de nieuwe zij- en ondermouwnaad gestikt. Elastiek door de hals en klaar.

Hij valt mét model mooier dan zo op het hangertje😀

De donkerblauwe maakte ik van een t-shirt, en de mouwen van de shortama-short.

Hij heeft een beetje gekke zijnaden, want die van het shirt waren al scheefgetrokken, maar ik heb m gewoon geknipt zoals het uitkwam. Dus er zit een soort punt in, zeg maar. Maar ach, het is een nachtpon, denk ik dan…

Voor de mouwen gebruikte ik de shortama op de kop, zodat het taille-elastiek aan de onderkant kwam. Lekker makkelijk🙂

En de te wijde hals loste ik anders op: ik zette er een stuk van de onderkant van de short ‘in’ en reeg elastiek door de originele zoom.

 

Deze is nog lekker op de groei. Alleen maar handig, toch?

 

 

Geef een reactie

