Labelboekje


Voor een kraamcadeautje maakte ik dit keer geen labeldoekje maar een labelboekje. Weer eens wat anders🙂

De naam in lekkere zachte strijkvelours letters. Even voelen!

De bladzijden van verschillende kleuren en motieven stofjes.

De buitenkant van Ikea autootjesstof, en aan de binnenkant een Ikea beestjesstof.

Allemaal verschillende stofjes…

Ik maakte twee dubbelbrede pagina’s (in de buitenste bladzijde zit een laagje fleece, lekker zacht) en een ‘halve’ pagina (met voor het geknisper een laagje bakpapier ertussen). De buitenste twee bladzijden vouwde ik om de binnenste heen, en dat stikte ik op elkaar.

En natuurlijk een boel labeltjes! Die baby Rink lekker op kan eten, aldus dochter🙂

Een leuk en lekker snel, maar toch persoonlijk kraamcadeautje!!

De volgende keer zou ik de bladzijden van buiten naar binnen toe steeds kleiner maken, zodat ze ook aan de open kant even lang zijn… want nu is de kaft een stuk ‘korter’ dan de middelste bladzijde.

De tip van bakpapier kreeg ik van iemand op Twitter. Ik ken zelf allen plastic zakjes, cellofaan of bananenzakken (kreeg ook nog de tip van chipszak) om daarvoor te gebruiken. Het nadeel van een plastic zakje is dat je meer lagen nodig hebt om het ‘lekker’ te laten knisperen. Maar, als je het gaat wassen kan er water tussen komen, wat er niet of slecht uitgaat. En dan loop je risico op schimmel. Niet echt lekker in een sabbelspeeltje! Natuurlijk kan je plastic wel eerst perforeren, zodat het water eruit kan… maar één laagje bakpapier knispert ook lekker, en dat kan best goed tegen vocht geloof ik!

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Janneke van Ravesteijn
    Aug 15, 2012 @ 22:25:44

    Superleuk! En inderdaad snel te maken (ook wel fijn). Ik heb ‘m gepind op Pinterest, hij staat op mijn to-do-list!

    Beantwoorden

  2. v-eeeeertje
    Aug 15, 2012 @ 22:35:29

    Zo leuk!!! Zal ik zeker onthouden als kraamkado!
    Vraagje heb jij zin in een swapje met mij??? Kijk eens op m’n blogje en laat maar iets weten via veeeeertje@gmail.com, ook als je het niet ziet zitten🙂
    Liefs,
    Veeeeertje

    Beantwoorden

  3. lianne
    Aug 17, 2012 @ 22:19:43

    heel erg leuk!
    (en dat bakpapier… blijft dat goed kraken als het gewassen is?)

    Beantwoorden

  4. Petra
    Aug 21, 2012 @ 08:35:38

    Wat maak je toch mooie spullen (met lintjes en labels). Voor ons een reden om je blog vandaag in de schijnwerpers te zetten op onze blog: http://www.creatief-met-labels-en-lint.nl/blog-in-de-schijnwerpers/creadientjes-blog-in-de-schijnwerpers

    Een welverdiende plek, want je blog is een bron van inspiratie!

    Beantwoorden

  5. Mariska
    Aug 28, 2012 @ 21:39:21

    Leuk idee, een boekje!

    Ik heb ook weleens gehoord om de verpakking van schoonmaakdoekjes (billendoekjes) te gebruiken, ruikt nog lekker ook🙂

    Beantwoorden

  6. sonja
    Aug 29, 2012 @ 11:07:49

    Mag ik vragen hoe je die letters zo strak uit het strijkvelours krijgt. Ik werk met een klein schaartje maar krijg ze niet zo strak als jij dat kunt. Vooral de binnenruimtes van letters. Heb je de gouden tip?
    Ik volg je nu bijna een half jaartje. Je hebt me al vaak geholpen door de vele foto’s en uitleg.

    Beantwoorden

  7. Susanti
    Feb 23, 2014 @ 11:33:52

    Nou bakpapier dacht ik ook dat het perfect was in een labeldoekje, dat is het ook en het knispert ook echt lekker, maar als je het doekje wast in de wasmachine (en dat moet ook eens gebeuren met kwijlende en sabbelende baby’s🙂 dan knispert hij niet meer helaas😉 bakpapier is dus niet waterbestendig in ieder geval niet wasmachinebestendig, wie weet voor mij de tip wat je tussen eenn labeldoekje kan doen wat ook de wasmachine overleefd en dan ook nog daarna knispert🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

