Eet, slaap, speel…


Aan het begin van dit jaar kregen mijn twee jongere zusjes allebei een kleintje. Ik had ze gevraagd wat ze leuk vonden om te krijgen, en mijn ene zusje wilde graag een boxkleed. Ze had zelf dit voorbeeld uitgezocht en gezegd welke kleuren ze leuk vond. Dus kon ik op stoffenjacht…

Wit met beige stippels als hoofd’kleur’, en daarbij beige, groen, rood en aqua voor de letters en de rand. Ik heb gekozen voor de ‘patchwork’ variant van de boerenbontserie, zodat ik veel verschillende dessins had om de kleine stukjes (meer had ik uiteindelijk niet nodig) uit te halen.

Het leuke is dat dat andere zusje dus beige met witte stippels als hoof’kleur’ uitkoos (blogje volgt volgende week of zo) dus ze zijn soort van bijpassend🙂 en ook deels gelijk op gemaakt.

Na het bepalen van de maten en het knippen van het middenvlak kon ik letters gaan knippen. Ik koos voor de Nederlandse variant en knipte de letters uit de effen vlakken om ze wat rustiger te maken. Ook knipte ik een heel aantal stippels die ik in dat andere project gebruikte…

Tsja, je kan serieus bezig blijven of even gek doen…

Maar nee, ik heb toch maar gekozen voor de andere woorden😉

Met behulp van een lineaal (en een dubbele handdoek op tafel, zodat ik daar kon strijken) streek ik de letters op hun plek.

En daarna zigzagde ik ze één voor één vast. Misschien niet het leukste werk, maar ja, het hoort erbij🙂

Toen kon ik de gekleurde rand maken, weer even een leuke afwisseling!

En natuurlijk de buitenste rand eromheen…

Voor de vulling gebruikte ik een goedkoop Ikea dekbed (net zoals bij het rood-wit-blauwe boxkleed). De eerste laag stikte ik langs de buitenkant van de gekleurde rand aan de bovenkant vast. Voor de onderkant gebruikte ik de effen stof die ik ook voor de beige letters gebruikte, een rest van mijn allereerste (en eigen) boxkleed.

Buiten het feit dat ik ‘maar’ twee lagen vulling gebruikte (en ik hem achteraf dus ook niet zo dik vond) heb ik hem op dezelfde manier gemaakt als ik later het rood-wit-blauwe boxkleed gemaakt heb.

De volgende foto’s zijn (helaas) gemaakt nadat hij al een poosje opgerold in een tas gezeten had, dus ze zijn een beetje gekreukt…

Ondertussen is het boxkleed al een poosje in gebruik. En ik geloof naar volle tevredenheid🙂 Ik vind hem zelf erg leuk geworden!

Projecten die ik in de tussentijd met de restjes van deze stof gemaakt heb zijn onder andere de luiermapjes, een rokje en een shirtje.

Blog over het andere kraamcadeau volgt nog😉

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Esther
    Aug 12, 2012 @ 18:44:46

    Wat doe je dat toch netjes! Doe je nog vlieseline achter de letters?

    Beantwoorden

  2. Janneke
    Aug 12, 2012 @ 20:39:16

    Wat een ontzettend mooi kleed is dat geworden, helemaal gaaf! Jammer dat mijn meiden alweer zo groot zijn, anders was ik acuut naar de stofjeswinkel gerend en achter m’n naaimachine gekropen!

    Beantwoorden

  3. ineke
    Aug 13, 2012 @ 06:49:27

    mooi geworden!

    Beantwoorden

  4. v-eeeeertje
    Aug 13, 2012 @ 10:09:27

    Je boxkleedjes zijn echt geweldig!!!

    Beantwoorden

  5. Wilma R (@kleinwonder)
    Aug 13, 2012 @ 10:52:15

    Heel erg mooi!

    Beantwoorden

  6. anita
    Sep 20, 2012 @ 20:07:09

    Ik vind hem zooooo super mooi.

    Beantwoorden

Geef een reactie

