Driekwart broek


Toen ik vorig jaar van een kennis een zak vol lapjes kreeg, zat er ook een lange broek in. Waar twee hartjes (of zo) uitgeknipt waren. Ik kon het voor de stof bewaren, maar recent bedacht ik me dat het nichtje misschien nog wel zou passen. En ja, het paste!

Onlangs had ik voor mijn dochtertje al een paar driekwartbroeken gemaakt. Aangezien hier een pijp behoorlijk ‘beschadigd’ was, had ik bij deze ook niet veel keus…

Dus, de schaar erin!

Onderaan maakte ik een zoom met een dubbele tunnel voor elastiek. Eens wat anders dan een boordje😉

Leuke actiefoto van het elastiek-rijgen he? Jaja, er is een extra fotograaf erbij in huis🙂

En waarom een dubbele tunnel? Heel eenvoudig… 1: ik had geen elastiek van de goede breedte (alleen 7 mm en 2,5 cm) en bij een paar tunnels naast elkaar heeft het elastiek veel minder snel de neiging om te gaan draaien / dubbelvouwen (wat breed elastiek vrij snel doet, en daar kan ik me érnstig aan irriteren😀 ).

Nichtje had zelf al hetvlindertje uitgezocht voor erop. Schoonzus hoopt dat dat vlindertje helpt om hem ook te dragen. Want mevrouw wil alleen maar rokken en jurken aan😀 maar soms is een broek gewoon handig(er)…

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. marie bartels
    Jul 22, 2012 @ 20:17:41

    Dat heb je weer leuk op gelost! Wat is rose toch een leuke kleur.

    Beantwoorden

  2. Alexandra
    Jul 23, 2012 @ 08:20:43

    Heel erg leuk weer. Ik heb gisteren om inspiratie op te doen je halve blog door zitten spitten! Het is zo inspirerend om te kijken wat jij allemaal maakt. Ik ben een grote fan van het upcyclen! Daar word ik blij van. Ik kijk ook op een heel andere manier nu naar kleren😉 . Ik heb vriendinnen al gevraagd oude kleren die ze toch weg willen doen voor mij te bewaren (zal maar vast gaan sparen voor een aanbouw aan mijn atelier)! Groetjes, Alexandra

    Beantwoorden

Geef een reactie

