Pinga


Al een hele poos geleden vond ik op Pinterest dit plaatje en ik wist meteen dat ik er wat mee moest doen, voor mijn Pingu-fan.

Ik had onlangs al een serie shirtjes gemaakt, maar er lag nog een zwart shirtje waarvan ik niet zo goed wist wat ik ermee moest doen… want zwart, kan dat nou wel of niet? Op zich vind ik best van wel, maar hoe dan??

Maar nu wist ik het, het werd Pinga🙂

Echt binnen een half uurtje gedaan, erg snel en simpel, maar toch érg leuk!!

De ‘rand’ van het gezichtje tekende ik op Vliesofix (het zwarte deel van het hoofdje) en het middendeel knipte ik er op de lijntjes uit. Dat streek ik op de goede kant van de witte tricot. Toen knipte ik de buitenrand op de lijntjes uit en dat witte ovaal streek ik op de achterkant van het shirt. Toen stikte ik langs de buitenrand en op de lijn om het witte vlak, en knipte daarna het zwarte middendeel weg (daarom moet daar géén Vliesofix zitten) zodat je een zogenaamde ‘reverse applique’ krijgt.

Hier zie je de binnenkant van het shirtje.

De ogen en de snavel maakte ik met behulp van strijkvelours…

…en in plaats van een rood-met-witte stippeltjes strikje (had ik niet) maakte het een rood-met-wit geruit strikje.

En toen had ik dus in een wip (namelijk na het avondeten) een meisje heel blij gemaakt!! Ook al moest ze naar bed, ze wilde het shirtje natuurlijk nog wel even passen!

 

 

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Wilma R (@kleinwonder)
    Jul 21, 2012 @ 19:49:27

    Wat ontzettend gaaf zeg. Jij bent echt en wonder met de naaimachine!

    Beantwoorden

  2. Boukje
    Jul 21, 2012 @ 22:23:31

    Aan dit soort dingen waag ik me (nog) niet! Ontzettend leuk!
    Groetjes Boukje

    Beantwoorden

  3. Sabrina
    Jul 22, 2012 @ 07:58:21

    wat geweldig weer!! hoe verzin je het toch….ik kom hier elke dag weer spieken of je weer nieuwe dingen hebt verzonnen…..super!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

