Vliegtuig


Na alle kleding voor nichtje wilde neefje ook wel eens wat krijgen, of een plaatje voor op een shirt uitkiezen…

Natuurlijk had ik al wat voor hem genaaid onlangs, maar zelf iets uitkiezen was natuurlijk hélemaal leuk!

Helaas kon z’n moeder geen effen shirts vinden voor hem dus dat werd een beetje lastig… Maar ondertussen is dat wel gelukt, dus kon hij ook wat kiezen!

Voor z’n verjaardag koos hij een vliegtuig én een helicipter, dat werd uiteindelijk een helikopter dus was het vliegtuig nu aan de beurt!

Ik maakte het vliegtuig van strijkvelours. Ik had een strook, dus de staart is apart geknipt en er een stukje onder gestreken.

Het is echt verre van perfect, maar dat mag ook best wel, hè…

Ik had geen goed schaartje voor dit kleine knipwerk, en ik knipte, hoe voorzichtig ik  ook deed, het laatste wiel er per ongeluk af… Oeps!

En mijn tip om zoiets goed uit te knippen:

  • print of teken het plaatje op ware grootte
  • knip het ruim uit
  • lijm het met een plakstift op de beschermfolie van het strijkvelours
  • knip het plaatje dan uit (je kunt het papier er voor het strijken afpeuteren, maar dat hoeft niet per se. Let er wel op dat de inkt af kan geven op de lap die je ertussen legt. Zo heeft m’n kleine nichtje nu dus een hydrofieldoek met een vliegtuigafdruk erop😉 )
  • strijk het plaatje volgens de beschrijving op
  • haal de  beschermfolie (met het papier) eraf

Geef een reactie

