Spij-ker-broek


Wat je allemaal wel niet met een oude spijkerbroek kan doen… de mogelijkheden zijn eindeloos!

Hallo!!

Ik vond laatst een filmpje op Youtube en die moest ik gewoon uitproberen… Ik maakte er al snel eentje die door dochter ‘ingepikt’ werd.

Met alle creaties voor nichtje voelde neefje zich wat achtergesteld. Ik had hem die knuffel laten zien, en die vond hij wel leuk. Het kwam net goed uit dat hij een spijkerbroek aan had, met grote gaten op beide knieën, waarvan de gulp niet meer goed was. Dus voor een rokje was het niks meer. En ach, er liggen er daar nog zoveel voor te wachten😉

Met groen erbij graag…

Dus één pijp werd een spijkerbroek-met-groene knuffel!

Je kan het op deze foto nog een beetje zien, maar de oren hebben het kapotte deel van de spijkerbroek, dus een extra stukje herinnering🙂

Toen had ik natuurlijk nog een pijp over…

Geïnspireerd op dit maakte ik van de andere pijp een kussentje.

De auto’s trok ik op Vliesofix over van de stof die ik voor de achterkant gebruikte.

Ik gebruikte er restjes tricot voor (vooral restjes oude shirts van de jurken die ik gemaakt heb), probeerde bijpassende kleuren te vinden, en stikte ze rondom vast.

En natuurlijk zie je hier ook nog dat het een oude spijkerbroek was…

Maar toen hield ik nog een stuk broek over waar ik in eerste instantie niet zoveel mee kon.

Maar opeens zag ik er toch wel wat in! Een tas. Voor de moeder…😉

Ik knipte hem evenwijdig aan de tailleband af (= rond) en knipte voor de onderkant een lap waarbij de schuinte van de zijnaden doorliep, en bovenaan de zelfde ronding als de onderkant van de spijkerbroek.

Achter liepen de zakken alleen lager door dan m’n kniplijn, dus die knipte ik uit, en liet die over de lap vallen.

Ik heb ze gewoon langs de zak uitgeknipt en ze naast het oranje doorstiksel met donkerblauw vastgestikt. Zie je nagenoeg niks van!

De schouderband maakte ik van dezelfde stof. Met een gesp zodat hij qua lengte versteld kan worden…

Voor de voering koos ik een fleurig stofje wat er qua kleuren wel bijpaste.

Die zette ik er met de hand in.

En van dezelfde stof knipte ik een strook voor in de ‘taille’ voor een kleuraccentje aan de buitenkant.

Eigenlijk best wel simpel! Hij heeft ook geen binnenzak (wel de vijf originele zakken aan de buitenkant) en geen sluiting.

Wel grappig, ik geloof dat ik dit ‘soort’ spijkerbroek-recycle-tas nog niet gezien had.

En neefje is blij, schoonzus is blij en weer een spijkerbroek minder. Of gered, ligt eraan hoe je het bekijkt😉

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. marie bartels
    Jul 08, 2012 @ 21:22:10

    Helemaal te gek!!!

    Beantwoorden

  2. Sacha (maarnietvangrijs)
    Jul 08, 2012 @ 22:22:12

    Oh wat gaaf gedaan weer allemaal!! Die knuffel is super!!!!!

    Beantwoorden

  3. Boukje
    Jul 09, 2012 @ 11:31:50

    hahahahaha geweldig zoals je dat beschrijft! En inderdaad weer ideeën te over! ik heb zelf ook een jongen rond lopen waar om de haverklap de gaten in zijn broek zitten, dus aan de slag maar…..

    Beantwoorden

  4. v-eeeeertje
    Jul 09, 2012 @ 13:00:20

    Het kussen vind ik een super idee!!! Weer giga mooi gedaan allemaal.
    Tot lees,
    Veertje

    Beantwoorden

  5. Lavender
    Jul 18, 2012 @ 19:02:46

    Wat een creativiteit, wauw! Ik krijg er zin van om ook iets met het naaimachine te doen, maar ik vrees dat ik niet zo goed ben als jij, haha. Ik ben al een jaar lang bezig met een vlaggenlijn :$. Maar ik heb vandaag twee broeken gekocht, die korter gemaakt moeten worden, dus wie weet is dat een goed moment om die lijn eens af te maken.

    Beantwoorden

  6. Pam
    Sep 28, 2012 @ 10:33:56

    VERY clever how you’ve let the back pockets overhang the striped fabric. Your appliqued star is AWESOME!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

