Broches


Een tijdje geleden kreeg ik de vraag of ik broches met naam kon maken voor een meisjes zomerkamp. Ik kreeg een voorbeeldje toegemaild, en dat zag er erg leuk uit! Helaas kan ik het voorbeeld niet meer laten zien…

Om ze na te maken begon ik met oefenen om rozetjes te maken.

Dat lukte erg goed!

Voor de broches maakte ik er nog eens negen, maar dit keer van bijna 4 cm breed band.

Ook knipte ik negen ‘wattenschijfjes’ uit vilt, maakte ik negen stofknopen, waarbij ik op de stof eerst de namen van de meiden streek.

Daarna ging ik bij kaarslicht😉 verder om bij negen keer drie verschillende lintjes de eindjes te ‘smelten’…

Ik zette de lintjes op de viltrondjes vast, die rondjes naaide ik op de rozetjes vast.

M’n eerste aangenaaide stofknoop bleef zo wiebelig, dat ik besloot ze met lijm uit het lijmpistool vast te zetten. Ook de bloemetjes zette ik daarmee vast, en achterop kwam nog een corsagespeldjes.

Erg leuk om te maken, en vooral een erg leuk resultaat!

En natuurlijk zijn er talloze variaties mogelijk, bijvoorbeeld een verjaardagsbroche met leeftijd, of zelfs een foto, lijkt me ook erg leuk!

 

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Edje
    Jun 07, 2012 @ 18:42:56

    Keitof!!

    Beantwoorden

  2. Katherine
    Jun 07, 2012 @ 23:04:09

    Pretty!

    Beantwoorden

  3. WadWoordEnWol (@WadWoordEnWol)
    Jun 23, 2012 @ 17:12:14

    Ik geniet elke keer van het enthousiasme waarmee jij je blogs schrijft. Vandaar dat ik je de Sunshine award geef. Kijk maar hier: http://wadwoordenwol.blogspot.nl/2012/06/sunshine-award.html

    Beantwoorden

  4. Heidi Boekhout
    Nov 05, 2012 @ 11:05:43

    Super leuk zeg!
    Enne…. misschien kan je mij een geheimpje verklappen? Hoe strijk je die namen dan op de stof? Lijkt me leuk om voor mijn dochtertje te maken nl.
    Groetjes van Heidi

    Beantwoorden

Geef een reactie

