De #bloemenswap


De bloemenswap bestond dit keer uit twee onderdelen. Iets extra’s voor Gea die dat goed kon gebruiken…

Voor haar maakte ik een ‘Soft Sewing Bag‘.

Binnenstebuiten ziet hij er zo uit – vond ik zo grappig!

En na het omdraaien had ik dit:

Leuke plooitjes en een ingestikt lintje / handvat.

En ik stikte de lagen door met een ‘slingersteek’ (geen idee hoe die heet). Paste leuk bij de stof, en ik las ergens in een quilt-blog, dat het verdoezelt als je niet helemaal recht gaat. Handig toch? ūüėČ

Met daarbij een zelfgemaakte kaart…

De laatste die ik toen niet kon vinden.

Voor de swap zelf trok ik Ingrid. Op haar verlanglijstje stond:

Ik hou van alles wat met bakjes, tasjes en kleuren te maken heeft.

En op mijn vraag van welke kleuren ze wel (of niet) hield antwoordde ze:

Alle kleuren van de regenboog. ūüėÄ

Nou, daar kon ik wel wat mee! Oh, wat vond ik veel leuke tutorials, linkjes en inspiratie… ik denk dat ik maximaal de helft gemaakt heb van alles wat ik had kunnen maken…

Ingrid haakt veel geloof ik, en ik heb dingen geprobeerd te maken waarvan ik √≥f dacht dat ze het wel leuk, of juist heel handig zou vinden…

Als eerste vond ik de¬†Vintage Inspired Dinner Roll Holder Tutorial, die ik wel erg leuk vond! Je kan er, uhm, bolletjes ‘wol’ indoen (zou dat passen?) of andere handwerk- of hobbybenodigdheden, of anders broodjes of eieren of¬†zo? Ik heb alleen lusjes met lint ipv drukknoopjes gebruikt.

Oh ja, bloemen hè?

En oh ja 2… dat lintje dus!

En als je aan dat lintje trekt gebeurt er bijna iets magisch…

Een simpel etuitje kon niet ontbreken…

Ik deed de rits alleen niet in het midden, in verband met de bloem. Die ik overigens toen al haakte. Volgens mij in de aanloop van de eerste swap, de restjeshaakswap

Her en der zag ik zakdoek-zakjes opduiken, en ik vond¬†deze variant¬†met de gebogen overslag wel erg leuk… Gemaakt van het zelfde stofje als de etui voor Gea.

En toen ik deze Little Boxes vond móest ik er wel eentje maken!

Ik koos voor een andere sluiting omdat de sluiting in de tutorial ‘vast’ zit en ik hem graag plat op wilde sturen. (Eigenlijk moet ik het origineel ook eens uitproberen, h√®?)

Nadat m’n gehaakte rokje af was, ging ik meteen door met mijn daarop-ge√Įnspireerde¬†idee.

Steeds twee toeren in √©√©n kleur, afgewisseld met √©√©n toer zwart. Ik meerderde op dezelfde manier als ik het rokje deed, maar ik begon met een rechthoek van vasten als ‘bodem’.

Een tas werd het. Maar ja, hoe??

Ik maakte hengsels van stof en haakte bloemen naar deze tutorial¬†(naar, want ik maakte het hart in √©√©n kleur in plaats van twee, en ik had na de tweede toer – hoe erg ik m’n best ook deed – 15 steken in plaats van 14, dus koos ik voor vijf groepjes van drie, en niet zeven van twee)¬†die ik met een knoopje vastzette.

Voor de hengsels gebruikte ik zwarte stof met witte stippen en fuchsiaroze lint met witte stipjes.

Voor de voering gebruikte ik roze linnen.

En ik maakte natuurlijk een binnenvak…

Ik zoomde de voering aan de bovenkant en zette de hengsels daar met de machine aan vast, en dat geheel naaide ik met de hand tegen de binnenkant van de tas.

En bij elkaar werd dat deze tas!

Als envelopvulling gebruikte ik nog een serie gehaakte bloemen die ik had liggen.

Als eerste de bloemen die ik na deze haakte. Ik lijmde er (met een lijmpistool) een magneet achter.

Ik gebruikte dezelfde tutorial waar drie verschillende bloemen in beschreven worden. Ik had een restje roze overlopend garen liggen waar ik ze alledrie mee maakte.

Met het restje verzon ik nog een eigen bloem.

En van paars garen had ik de tweede ook gehaakt.

Toen net bekend was dat het thema voor deze swap bloemen was, was ik onder andere begonnen met een serie van deze bloemetjes te haken, bijvoorbeeld voor een slinger zoals ik voor de #lenteswap gemaakt had.

Maar die bloemetjes zwierven ook nog doelloos op mijn werktafel rond, dus besloot ik er lintjes aan te knopen en er een sleutelhanger van te maken!

Toen was de envelop wel aardig vol vond ik… Gelukkig vond Ingrid het allemaal erg leuk en nam ze de tas zelfs direct in gebruik vandaag!!

En dan mijn envelop… ik kreeg een hele mooie roze gebloemde die me al een paar dagen aan zat te staren…

Maar, vanmorgen was het zo ver!

Mama, kijk! Een slinger!!!

En dit zat er allemaal in:

Tessa, dank je wel, je hebt me gigantisch verwend!!!

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Gea Kuipers (@GeaK60)
    Mei 21, 2012 @ 08:56:45

    Wat maak je toch geweldige dingen. Echt petje af!
    En fijn dat je zoveel moois van Tessa hebt gekregen.

    Beantwoorden

  2. Pam
    Sep 28, 2012 @ 10:37:02

    A fun, colourful tote…

    Beantwoorden

Geef een reactie

