Kast vol…


Helaas puilt dochters kledingkast helemaal uit. En ik heb nog wel zulke leuke ideeën! Gelukkig ving ik zomaar op dat nichtje, van wie alle kleren rechtstreeks naar hier doorgaan, gek is op jurken en rokken maar maar een paar heeft… Tadaaaaaa!!!

Een rokje van het patroon uit een Ottobre wat ik al eerder maakte…

Een gewoon simpel rokje, met een vlinder-applicatie…

…een gestikt ‘vlieg’lijntje…

…en een kantje onderlangs.

En dan nog een rokje van hetzelfde patroon (dat wil zeggen: dezelfde pas).

Het rokdeel maakte ik van een (nieuwe) sierkussensloop waar ik plooitjes in stikte. De pas is van een restje gordijn waar ik onder andere een tas van maakte.

En met behulp van een applicatie die ik hier kreeg maakte ik een zak. Om de witte strepen ‘na te maken’ werkte ik hem af met wit satijnbiaisband.

Een derde rokje van een oude spijkerbroek van haar grote broer die hier rondslingerde… naar het idee wat ik al vaker gemaakt heb.

Onderlangs een strook stof, veel meer dan dit was het niet, dus geen zoompje maar gewoon gelockt.

Wat applicaties en lintjes en bandjes voor en achter om hem op te vrolijken…

Ook maakte ik een jurk. Schoonzusje maakte hem zelf twee jaar geleden voor haar dochter, maar ondertussen hangt die hier. Zelfde patroon, ander stofje. En wel een kussensloop van de kringloop. Paste precies met wat extra naadjes!

 

De kussensloop had twee verschillende kanten, ik denk dat ik hem daarom ook zo leuk vond…

Opgestikt elastisch band. Volgens het patroon lint of band, en moest je een deel rimpelen. Ik kon het makkelijk doen door gewoon het band deels wel en deels niet uit te rekken. Het band komt trouwens van de Intratuin😀

Het sluit (volgens patroon) met bretelsluitingen, en heeft door mijn creatieve achterkant twee verschillende schouderbanden. Vond ik juist wel grappig!

Verder maakte ik een shirtje waar ik helaas geen foto’s van maakte… Ik dacht dat ik het al gedaan had toen ik deze op de foto zette maar ik zie bij het maken van dit blogje dat dat helemaal niet zo is…

Vorig jaar maakten we allebei ons eerste van-spijkerbroek-naar-spijkerrok-rokje.

Zij deze:

…en ik deze.

Nou ja, stel je voor, een rood shirtje, met een gieter (zoals het groene shirtje in dit blogje) van de strook aan dit rokje, en net zulke waterdruppeltjes. Is wel voor te stellen toch?🙂

En verder nam ik dit jurkje ook mee – mijn peuter was er nog te klein voor en zij past hem nog mooi!

En eerlijk, door die mooie corsage was het voor nichtje de nr. 1 van de stapel!🙂

De lieve schat… wie weet ga ik nog wat voor haar maken. Ideeën genoeg!

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. marie bartels
    Mei 17, 2012 @ 19:27:00

    Erg leuk allemaal, E boft en de nichtjes ook. Dat je deze dingen maakt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

