Paardenkussen


Vorige week las ik op Twitter dat er een klein meisje heel erg ziek was geworden… iemand tipte dat we misschien een kaartje konden sturen.

Dat was een leuk idee! Maar ik vond het wel leuk om wat extra’s te maken, al heeft ze een hele crea bea moeder

Omdat je via Twitter wel het een en ander meekrijgt qua voorkeuren qua kleur en andere liefdes, wist ik dat ze aqua, roze en rood mooie kleuren vindt en gek is op paarden.

Een rondje Pinterest bracht me bij deze tutorial. Toen kwam mijn twijfel: maak ik een ‘realistisch’ paard of een gekke kleur? Ach, voor een meisje van vier kan het nog best, dus is het een roze paard geworden🙂

Hij past ook wel leuk bij ons op de bank🙂

Met een achterkant van een rode patchwork stof.

Voor het paard gebruikte ik Vliesofix en een oud t-shirt, ik stikte hem twee keer rond. Weer niet te netjes, juist een beetje slordig en vooral snél!

Voor de manen wikkelde ik wit (meer ecru denk ik) garen om vier vingers. Die bosjes schikte ik op de goede plek, onder het paardenhoofd, zodat het een dichte rij werd. Ik streek het paardenhoofd er voorzichtig op en daarna stikte ik eerst met een klein steekje lángs het paard over de manen, zodat het al vast zat. Daarna nog twee keer erover met het vaststikken van het hele hoofd. Toen knipte ik de bosjes open en heb ik het (met een doek ertussen) de goede kant op geperst. Beetje bijknippen en klaar!

En omdat de dikte dubieus was, probeerde ik hem vacuüm te versturen. Helaas waren de zakjes niet luchtdicht bleek en was het alsnog een dikke envelop.

Maar, hij is toch goed aangekomen, vandaag kreeg ik deze foto. Is zij niet lief!❤

Wordt maar snel beter, meisje!!

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Brigitte
    Mei 16, 2012 @ 19:14:32

    Ohhh wat een mooi en passend cadeau! Prachtig gemaakt!

    Beantwoorden

Geef een reactie

