Moederdag


Vandaag is het officieel moederdag, maar wij vierden het al een beetje donderdag en vrijdag, omdat toen mijn ouders en schoonouders kwamen.

Omdat ik niet voor mezelf laat knutselen, help ik haar maar wat te maken voor de oma’s. Dit keer werd ik geïnspireerd door een knutsel van Ieniemienie in Sesamstraat.

Ik kreeg zelfs hulp met fotograferen🙂

Zelf maakte ik het iets ingewikkelder. Twee jaar geleden maakte ik een tas voor beide mama’s (nog nooit geblogd, nog maar eens doen?) en toen schoonmams mijn Amsterdamtas zo leuk vond dat ze er zelf wel net zo een wilde, bedacht ik me dinsdag dat ik die wel even voor vrijdag kon maken. Alleen hoorde ik woensdag dat mijn ouders donderdag kwamen, werd het nog een race tegen de klok🙂 woensdagavond een tas, en donderdagavond nog eentje…

Voor mijn moeder maakte ik weer eenReversible 2 coloured tote bag‘.

Met drie strijkvelours hartjes (ik ponste ze toen als proefje uit een restje).

Een groene voering en een binnenzak.

Oeps…

En weer die lieve fotografe erbij…

…die er overigens wel met m’n tas vandoor ging…

 

…omdat ze boodschappen moest doen. Herken je het rokje en het shirtje?

Samen met een breiblad, een reep chocola en douchegel (last-minute nog in de tas laten glijden) was het een leuk cadeau waar moeders erg blij mee was!

Voor schoonmams dus een Amsterdamtas. Van voornamelijk dezelfde stoffen als de vorige keer.

Een roze/wit gestreepte piping…

…een knoopsluiting…

…én een rits, omdat ze dat wel fijn vond met het oog op de ‘grote stad’.

Ook drie strijkvelours hartjes… maar oeps, dat ging dubbel mis!

Maar ja, je krijgt ze er dus écht niet meer af he… dan ook maar eentje op de voorkant.

Schouderbanden van dezelfde stof…

…en een binnenzak van dezelfde stof als de piping.

Een leuke tijdschriftenbon erbij, en nóg een leuk cadeau!

En deze tas viel zo goed, dat hij zelfs al meteen mee op stap genomen werd!

En die lantaarntjes?

Als je drie bent denk je dat iedereen hulp nodig heeft met uitpakken😉

En natuurlijk waren de oma’s er érg blij mee!🙂

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Esther
    Mei 13, 2012 @ 20:05:37

    WOW!!! Wat leuk dat je ‘mijn’ tas hebt gemaakt voor moederdag. Supergoed idee😉 Als je het leuk vindt, plaats hem gerust op: http://www.flickr.com/groups/reversible_tote_bags/

    Beantwoorden

  2. eloleo
    Mei 22, 2012 @ 09:57:34

    ♥ ♥ ♥

    Beantwoorden

  3. Pam
    Sep 28, 2012 @ 10:40:22

    Beautiful fabric in the top bag. The hearts finish it off really well.

    Beantwoorden

Geef een reactie

