Shirtjes


Ik maakte recent weer een paar shirtjes.

Voor het groene shirtje haalde ik inspiratie van hier.

De gieter Googlede ik…

…en knipte hem met behulp van Vliesofix uit een restje vlindertjestricot. (Omdat Vliesofix niet ‘gegarandeerd’ houdt in de was, even rondom vaststikken. Tricot rafelt niet, dus zigzaggen is niet nodig. Ik koos zelf voor een net-niet-rechte steek (zigzagbreedte 0,5) omdat het stiksel dan iets meerekt en de draad minder snel knapt.)

De waterdruppels maakte ik met behulp van de perforator en strijkvelours.

Voor het blauwe shirtje ponste ik een serie bloemetjes van strijkvelours. (Nee, eigenlijk voor het groene shirtje, maar vond bloemetjes in plaats van de druppels of ertussen bij nader inzien niet mooi.)

(Tip voor het ponsen van strijkvelours: maak je ponsje scherp door eerst een paar keer aluminiumfolie te ponsen. Zorg dat de beschermfolie van het strijkvelours boven ligt, zodat je dat als eerste ponst. Het ponsje heeft daar namelijk wat meer moeite mee).

Ik probeerde een leuke compositie te maken…

…maar kwam er niet uit.

Toen legde ik het maar zo op tafel…

…wat dit uitlokte…

…en zorgde voor deze compositie.

Geweldig!

Nu alles vaststrijken, natuurlijk wel zorgen dat overal de beschermfolie naar boven ligt…

Ze koos zelf het groene shirtje voor vandaag, en morgen wil ze de blauwe aan. Jaja, dametjes van bijna 3,5😉

 

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Mriek
    Mei 17, 2012 @ 10:10:41

    Ik vind ze echt geweldig!
    Liefs,
    Mriek

    Beantwoorden

  2. Liesbet
    Mei 18, 2012 @ 18:16:59

    Heel mooi geworden! En bedankt voor de reclame

    Beantwoorden

Geef een reactie

