Gehaakt rokje


Een tijdje geleden vond ik deze tutorial, en die moest ik meteen maken🙂

Ik zocht uit mijn voorraad garen kleurtjes katoen, en begon..

Een lekker werkje voor ’s avonds bij de TV…

Ik haakte door, en besloot om niet van groepjes van drie stokjes naar groepjes van vijf stokjes te gaan, maar ertussen ook nog groepjes van vier stokjes te maken. Waardoor het juist geleidelijk aan wijder wordt.

En toen had ik opeens een rokje…

De zoomruche maakte ik wit met een blauwe rand. Ik haakte in de tweede en de laatste witte toer in elke steek twee steken.

De boogjes zijn erg leuk! Ik zag ondertussen meteen een ander project in m’n hoofd ontstaan, zelfde patroon, maar dan als zigzag uitgevoerd…

Ik haakte een ‘African Flower Hexagon’ voor erop.

Heel eerlijk gezegd smaakte die naar meer, ik moet maar eens op zoek naar een projectje met (niet al te veel) African Flower Hexagons!

Nog een lintje erbij uit m’n voorraad…

En toen had ik zomaar een gehaakt rokje🙂

Met Pasen heeft ze hem aangehad, maar leuke foto’s heb ik daar niet van. Dus het blijft bij een platte…

=================================================================

Aanvulling oktober 2012

Ik krijg regelmatig de vraag naar het patroon van dit rokje. Ik heb hem gehaakt met behulp van de link uit de eerste regel, hier komt hij nog een keer:

http://hakenenmeer.blogspot.nl/2011/03/gehaakt-rokje.html

15 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. maarnietvangrijs
    Mei 01, 2012 @ 19:20:11

    Aaaaaaaaaaa, zo prachtig!!!!!!!!!!!!!!! Wat een toprokje!!!! Krijg gelijk zin om te beginnen….. maar de dames zijn zo weigerachtig momenteel als het om gehaakte rokjes gaat…..😉

    Beantwoorden

  2. ettepet
    Mei 01, 2012 @ 21:00:41

    GE-WEL-DIG!!! Wat een leuk rokje!

    Beantwoorden

  3. S@@rtje
    Mei 05, 2012 @ 20:23:22

    Ooo, die is leuk! Ik krijg ook zin in een rokje!!

    Beantwoorden

  4. Petra
    Mei 28, 2012 @ 21:38:21

    Heel erg leuk, ben hem nu ook aan het haken voor mijn peuter🙂

    Beantwoorden

  5. karin
    Jun 04, 2012 @ 07:59:57

    Wat een geweldig rokje! Mooie kleurtjes. Ben een beginnende haker🙂 gebruik je hier 100% katoen voor? Of… Heb je het patroon misschien voor me? Dank!

    Beantwoorden

  6. Esseline
    Jul 27, 2012 @ 22:29:59

    Wat is het een leuk rokje, zeg!
    Groetjes, Esseline

    Beantwoorden

  7. tineke
    Okt 10, 2012 @ 16:59:22

    Wat een mooi rokje, kun je mij misschien aan het patroon helpen! Als er kosten aan verbonden zijn hoor ik het graag groetjes

    Beantwoorden

  8. Ans Huttenlean
    Okt 16, 2012 @ 10:52:32

    Wat een prachtig rokje. Kan ik het patroon krijgen en welk garen heb je gebruikt. Groetjes ans

    Beantwoorden

  9. Carolien
    Mrt 23, 2013 @ 21:13:21

    Ik was opzoek naar een patroon voor een gehaakt rokje en kwam hier terecht! Wat een super mooi rokje! Hij loopt zo mooi geleidelijk uit. Ben je alleen met de stokjes van 3 naar 4 en toen naar 5 gegaan? Of heb je verder nog gemeerderd?

    Beantwoorden

  10. sandra
    Jan 05, 2014 @ 14:15:51

    Hoi, wat een super leuk rokje. Mijn moeder wil hem ook gaan haken maar vraagt zich af waarom je het rokje in 2 gedeeltes hebt gehaakt en niet rond hebt gehaakt?
    Hoor graag je reactie
    bedankt!
    groetjes sandra

    Beantwoorden

  11. Noor
    Jan 29, 2014 @ 09:49:03

    Hoi Creadientje, wat een geweldig rokje zeg! Ik wil hem ook gaan maken, maar ben een beginnende haakster. Heb jij echt een voor en achterpand gemaakt of ben je rond gaan haken!? Dus een ketting vastmaken (zodat het een rondje is) en dan verder haken?! Of echt 2 lappen haken en die aan elkaar maken? Ik hoor het graag. Dank je wel! Groetjes, Noor

    Beantwoorden

Geef een reactie

