Lieveheersbeestjes


Een paar weken geleden begon ik met twee jurkjes. Voor twee nichtjes, waarvan er maar één mijn nichtje is. Ingewikkeld hè?😉

Ik gebruikte een patroon uit een Knippie, tekende alleen zelf een schoudersluiting in plaats van een sluiting achter.

Een simpel A-lijn overgooiertje, alleen vallen deze vrij wijd. De bedoeling was twee zomerjurkjes, alleen vallen ze voor mijn gevoel wel een stuk groter…

Nou ja, het voordeel van dit soort jurkjes vind ik altijd dat je ze relatief lang kan dragen. Eerst als jurk, daarna als tuniek.

Ik maakte ze helemaal dubbel, waarbij de schuingeknipte geruite voering net onder de buitenstof uitkomt. Gewoon voor het leuke effect.

Bij de plaatselijke hobby- en handwerkwinkel ging ik op zoek naar knoopjes. Ik vond de perfecte witte bloemetjes, alleen waren er daar (natuurlijk) maar drie van.

Maar omdat die ik die zo mooi vond bij de stof, heb ik ze toch maar meegenomen. Er was een peutertje namelijk heel verdrietig dat de jurkjes niet voor haar waren… En ik denk dat ik uit het restje nog nét een bloesje of tuniekje voor haar kan maken.

Maar goed, ik ging dus voor de B-keus knopen…

Veel simpeler kan het niet, maar met de stofjes vind ik wel dat het erg leuke jurkjes geworden zijn!

En volgens mij vonden de twee zussen het gisteren best wel leuk, dat ze voor hun bijna even oude dochtertjes dezelfde jurkjes kregen🙂

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Wilma R (@kleinwonder)
    Apr 23, 2012 @ 19:28:53

    Erg schattig!

    Beantwoorden

  2. ettepet
    Apr 23, 2012 @ 21:45:04

    Zeker weten dat het leuke jurkjes geworden zijn!

    Beantwoorden

  3. Trackback: Baby’s en kinderen | 12 Maanden 12 Projecten

Geef een reactie

