De #lenteswap (deel 1)


Ik loop een beetje achter met bloggen, maar heb van m’n ontvangen #lenteswap nog geen mooie foto’s gemaakt, dat deel komt dus nog!

Ik trok Marie, iemand die goed kan naaien, zelfs naailes geeft. En ook quilt. En ik durfde het op de een of andere manier aan om m’n eerste (mini)quilt(je) voor háár te gaan maken…

Ik had namelijk dit linkje gevonden (wat naar deze tutorial leidde), en het leek me erg leuk om die uit te proberen in lente-kleurtjes. Een soort lente-regenboog.

Ik gebruikte voor de bies dezelfde geel als het middenste deel. Een zonnetje??🙂

En aan de achterkant een lief lente-bloemetjes-stofje.

Mijn eerste #lenteswap-insipratie was trouwens een roze/wit/groen gestreepte stof. Een rest van een tot gordijn gerecycled gordijn.

Aangevuld met een groen/wit gestippelde stof en een wit gestreepte stof. Leuk voor een tas!

Alleen, wat moest er aan de binnenkant? Uiteindelijk niet zo lastig, want Marie is houdt van blauw, en is gek op vuurtorens…

Dus dat werd de andere kant, met dezelfde gele ruit als van de placemat.

(De vierkantjes zijn de vierkantjes die ik onderuit de tasdelen knipte voor de ‘boxing corners’.)

En toen had ik een omkeerbare tas🙂

 

Daarna knipte ik een hele stapel (20) verschillend gekleurde vilten vlinders…

(Jaja, ik ben gek op regenbogen🙂 )

…en zocht ik een handvol knopen in net zulke kleuren.

Want, deze vlindermobiel vond ik toch wel heel erg lentig!

Een lekker zonnetje tijdens het fotograferen…

…en tegen zo mooi afstekend tegen de strakblauwe lucht kan ik (niet helemaal onbevooroordeeld) alleen maar zeggen dat ik hem (nog steeds!) geweldig vind!

Dit was toch wel het lastigste om op te sturen hoor…🙂

Ook haakte ik van (restjes) borduurgaren een bloemenslinger, gebaseerd op deze tutorial maar dan alleen met andere bloemetjes.

Heel wat draadjes heb ik af moeten hechten hiervoor, want de slinger haakte ik met twee draden groen borduurgaren, wat stukjes van halve meters ofzo waren…

Maar, het resultaat mag er wezen!

Ik kreeg zelfs een verzoekje van m’n meisje of ik er ook een voor haar wilde maken🙂

Ik weet trouwens niet meer waar ik het bloemetje vandaan heb…

En de bloemetjes haakte ik trouwens met splijtgaren.

En tot slot een simpel kaartje in lente-sfeer.

Gewoon een lapje op een dubbele kaart naaien. Simpel en leuk!

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. epsiej
    Apr 13, 2012 @ 20:01:50

    zoo leuk allemaal! en die mobiel is echt SUPER mooi😀

    Beantwoorden

  2. epsiej
    Apr 13, 2012 @ 20:02:46

    Wat mooi allemaal!!! En die mobiel…echt een pronkstuk! mooie foto’s ook!

    Beantwoorden

  3. Sylvia
    Apr 13, 2012 @ 20:12:40

    ’t Is weer gruwelijk mooi allemaal… voor hoeveel heb jij die gouden handjes van jou verzekerd???🙂

    Beantwoorden

  4. marie bartels
    Apr 13, 2012 @ 20:27:07

    Nog maals bedankt voor deze mooie swap maaksels. De placemat ligt te pronken op mijn tafel. De tas heb ik al gebruikt maar voorzichtig. Vlinders en bloemen krans hangen in mijn kamer. Ik voel me rijk met deze prachtige dingen van jou.

    Beantwoorden

  5. hetwolbeest
    Apr 14, 2012 @ 09:00:13

    Ik vind je vuurtorentas echt het einde! Geweldig! Ook je vlindermobile en je bloemenslinger zijn geweldig! Inspirerend! Groetjes, Alexandra.

    Beantwoorden

  6. Esther
    Apr 15, 2012 @ 14:32:15

    Oh, supergoed gelukt zeg!!

    Beantwoorden

  7. Lupin
    Apr 20, 2012 @ 14:22:53

    Thanks for linking to my tutorial – it’s lovely to see how your mobile turned out! I love that you used buttons inbetween the butterflies, and the bright colours you used🙂

    Beantwoorden

  8. Pam
    Sep 28, 2012 @ 10:43:25

    You are very clever! The lighthouse side is fantastic… the design and the fabric co-ordination!!! I’m enjoying looking at all of your bags.

    Beantwoorden

Geef een reactie

