Carnaval


Vandaag mochten de peuters (en grotere kinderen) verkleed op peuterdans komen. Eerst wilde ons meisje niet (aangezien ze verkleden niet kent) maar toen ik me bedacht dat we nog wel een mooie jurk in de kast hadden hangen…

(foto van augustus 2011)

…wilde ze wel verkleed!

Aangezien de jurk wat lastig aanging (over het hoofd, ik zag vandaag bij een aantal andere meiden dat ze hem van onderen af aantrokken. Tsja, daar had ik niet aan gedacht) had ik besloten er 2 delen van te maken.

Vrij simpel: eerst de naad tussen het lijfje en de rok losgetornd. Toen aan het lijfje een strook (rest van een verknipt zwart shirt) gezet om hem wat langer te maken – op de groei, en aan de rok van dezelfde stof een tailleband met elastiek.

Maar ik wilde ook wat erbij maken om het ‘echter’ te maken en dat werd (natuurlijk) een roos voor in het haar. Ik heb zelf alleen maar zwarte bloemen, maar wel rode ‘wol’ (acryl) dus dat werd op zoek naar een gehaakte bloem…  Ik vond de tweede hier er wel mooi uitzien, en die werd ook erg mooi!

Eerst wilde ik hem op een elastiek zetten, maar kreeg via Twitter de tip om hem op een haarband te zetten. Van de laatste restjes zwart knipte ik zwarte stroken die ik vlocht tot haarband.

De jurk is wat oranjer rood, en de bloem wat rozer, maar zo op de foto lijkt het wel beter te matchen dan in de werkelijkheid😉

Ze heeft vandaag al de hele dag met die mooie bloem in haar haar gelopen (stond leuker dan ik dacht, zo’n grote bloem) en het lijkt me wel leuk om meer van dit soort haarbanden te maken (ik kreeg van haar ook al direct de ‘opdracht’ om er twee te maken voor haar twee meest dichtbijstaande nichtjes (van bijna vier en net drie weken)😉

En alles bij elkaar was ze een echte Spaanse prinses!

En dan sluit ik af met een mooie foto van onze mooie meid🙂

Aldus deze trotse mama…

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. annette
    Feb 16, 2012 @ 20:50:42

    Wauw prachtig !!

    Beantwoorden

  2. Janneke van Ravesteijn
    Feb 16, 2012 @ 21:20:03

    Prachtig! En wat zullen E. (en vooral kleine E.:)) daar blij mee zijn, zo’n bloem-haarband!

    Beantwoorden

  3. Sylvia
    Mrt 07, 2012 @ 18:35:31

    Grappig, die rozen had ik ook net ontdekt vlak voor je dit op je blog zette. Ik heb er een hele serie van gemaakt en aan haarelastieken genaaid, zo heb ik altijd een leuk cadeautje voor een jarig meisje in huis!
    Ik wil ook eens van die haarbanden kopen, dat staat ook heel leuk.
    Je hebt een prachtige danseres in huis!

    Beantwoorden

Geef een reactie

