Slingers – ik geef ze weg!


Ik wil al heel lang slingers maken. Ik maakte er één toen onze baby dreumes werd op een snelle manier (en die ik achteraf maar zozo vind), schreef al een keer een tutorial over hoe de puntjes te maken en nu kwamen er eindelijk wat slingers uit m’n hoofd. Dit keer weer op een andere manier, maar ja, er zijn ik-weet-niet-hoeveel manieren, toch?

Ik maakte dit keer een malletje (5×7 cm) die ik met kleermakerskrijt op de stof overtekende, daarna naaide en tot slot met de kartelschaar uitknipte. Ik gebruikte hier alleen lapjes uit m’n restlapjes voor… leuk om ze op te gebruiken!

  

Zoals je ziet koos ik voor oranje-, roze- en paarstinten. In totaal bleken het 75 vlaggetjes te zijn. Véél te veel voor één slinger, maar goed, dat kan opgelost worden, toch?

Ik maakte van de 10 ‘oranje’ vlaggetjes – die ik toch een beetje uit de toon vond vallen – een mini-slingertje met rood biaisband.

Van de roze en paarse vlaggetjes maakte ik twee lange (met elk 26 vlaggetjes) met paars biaisband.

En de overige 13 vlaggetjes stikte ik aan een roze restje biaisband (die eigenlijk net te kort was, waardoor de einden lussen hebben in plaats van een bandje).

En dan heb je al met al zoiets liggen…

De twee paarse slingers hebben al een bestemming. Ééntje werd vandaag uitgepakt door een bijna jarig meisje en de andere is voor een swap.

Blijven er nog twee slingers over, de oranje en de roze. Wil je één van de twee hebben? Laat dan hieronder een berichtje achter welke, en wie weet is-tie voor jou!

Op volgende week zondag, 12 februari, zal ik het lot laten bepalen wie de gelukkige winnaars zijn!

20 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. :: Jolan :: (@Jolan_nl)
    Feb 03, 2012 @ 21:05:00

    De oranje!!

    Want ik ben 13 februari jarig.
    Daarom.😀

    Beantwoorden

  2. Klasina
    Feb 03, 2012 @ 21:05:45

    Ow, ik doe mee! Ze zouden geweldig staan op de nieuwe slaapkamer van onze dames! Ik vind ze beide prachtig maar de oranje het mooiste. Ik denk alleen dat Nova de roze zou kiezen🙂 Dus euhm, als we winnen dan mag JIJ kiezen, lief he😉

    Beantwoorden

  3. Webkim
    Feb 03, 2012 @ 21:10:59

    Ohhh, die oranje zouden het goed doen in de babykamer hier! Binnenkort weer in gebruik.

    Beantwoorden

  4. Bij saar en Mien
    Feb 03, 2012 @ 21:18:29

    Ik vind ze superleuk en ga voor de roze!

    Beantwoorden

  5. Birgit
    Feb 03, 2012 @ 21:21:53

    Hoi Creadientje!

    Ik zou graag de rose winnen!! Past helemaal bij het thema feest op school en bij mij🙂

    Groetjes, Birgit

    Beantwoorden

  6. Mriek
    Feb 03, 2012 @ 21:33:07

    Wat zijn ze leuk!
    Ik doe graag mee voor de oranje🙂
    Liefs,
    Mriek

    Beantwoorden

  7. Janneke van Ravesteijn
    Feb 03, 2012 @ 21:56:44

    De roze! Omdat ‘ie wel echt roze is zonder mierzoet roze te zijn (snapje?). En jij weet wel welk rozeminnend meisje hier erg blij mee zou zijn!🙂

    Groetjes, Janneke

    Beantwoorden

  8. Natascha
    Feb 04, 2012 @ 19:46:52

    Oh leuk zeg! Ik doe mee!

    Beantwoorden

  9. Ilse de Kreij
    Feb 04, 2012 @ 20:01:33

    Wat een leuke weggeef-actie! Ik wil graag de roze winnen voor mijn dochter.

    groetjes mommyvanPaisley

    Beantwoorden

  10. Lisette
    Feb 04, 2012 @ 21:01:04

    Jaaa de oranje zijn misschien wel die tinten van onze as babykamer🙂 Ik doe dus graag mee

    Beantwoorden

  11. dieuw
    Feb 05, 2012 @ 16:08:00

    Oh wat leuk! Die roze zouden helemaal passen op B haar kamertje en ze is dol op slingers!

    Beantwoorden

  12. joyce (@zjojes)
    Feb 05, 2012 @ 20:35:55

    De roze natuurlijk!🙂

    Beantwoorden

  13. flinkeltjes
    Feb 05, 2012 @ 21:36:30

    die oranje is leuk!

    Beantwoorden

  14. Edje
    Feb 06, 2012 @ 21:46:09

    Oehhh nice! En jij weet wel welke kleur ik wil😉

    Beantwoorden

  15. meta
    Feb 09, 2012 @ 14:38:36

    ja leuk! ik weet ook al wie ik blij wil maken met de oranje versie😉

    Beantwoorden

  16. HS
    Feb 09, 2012 @ 15:48:00

    Helemaal happy wordt ik hier van je website!!
    Heb net je koe op shirt gemaakt..kom ik als verrasssing ook nog deze actie tegen; uiteraard doe ik graag mee! Ik vind de slingers beiden erg mooi. Maar roze is hier het meest gepast met 2 kleine meiden..onze oudste wordt bijna 4 Kan de slinger mooi pronken!
    (hah…en anders moet ik m zelf eens maken)

    Beantwoorden

  17. Suzanna Wolters
    Feb 11, 2012 @ 21:22:38

    Oei, ik durf bijna niet meer! Zoveel reacties😉 maar ik vind ze allebei erg leuk… maar de roze nog ’t leukst.

    Beantwoorden

  18. Maartje Kroon
    Feb 11, 2012 @ 21:27:21

    Prachtig! Roze is de lievelingskleur van mijn dochter die vandaag op weg naar oma’s verjaardagsfeest in de auto ziek geworden is en desondanks de hele dag niet geklaagd of gemopperd heeft. Zou een leuke verrassing voor haar zijn om op oma’s verjaardag (12 feb) zo’n mooie verjaardagsslinger te winnen!

    Beantwoorden

  19. Danielle
    Feb 11, 2012 @ 22:22:19

    Oh kan het nog?? Ik vind de roze leuk!

    Groeten Danielle

    Beantwoorden

  20. Lianne van der Kooij
    Feb 12, 2012 @ 00:09:18

    Nou, als het dan nog steeds kan -en je vind dat er nog niet genoeg mededingers zijn😉 – dan wil ik toch ook nog wel heel graag meedoen!! (ook al ben ik pas al verwend met zo’n mooi jurkje voor Joyce!) Grote voorkeur heb ik niet we zijn hier van alle markten thuis;-) haha! In elk geval erg leuke actie! Wie weet hangt er op 2 maart (de eerstvolgende verjaardag hier in huis) een mooie nieuwe slinger…
    … Ik bedenk me dat in dát geval oranje het best zou zijn want Joas is dan jarig… En anders hang ik ze gewoon op mijn verjaardag in april op.
    Oeps, nu ben ik misschien toch bijna te laat… 12 februari… Succes met de trekking!!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

