Rood


Het januari-thema van #12m12p was rood.

Buiten dat ik een rode omslagdoek maakte en het roze dekbedovertrek een rood vlaggetje had, vond ik het ook wel leuk om iets roods uit m’n recyclebak te ‘doen’.

Ik vond een rood t-shirt van mij, die ik in stroken sneed.

Ook nam ik een grijs shirt (van mijn man) en sneed daar ook stroken van. Plus een voor- en achterrok en een tailleband.

Daarna rimpelde stikte ik de stroken aan elkaar zodat ik voor elke baan 2x de wijdte had, en die banen rimpelde ik.

Per baan stikte ik die op de rok (ik had hulplijntjes getekend met kleermakerskrijt).

En na de bovenste rimpelstrook zette ik de tailleband eraan. Daar maakte ik een stiklijn in het midden zodat er 2 tunnels kwamen (mijn ervaring is dat elastiek dan minder draait in de tunnel).

Zoals je ziet zal ze hem nog wel een tijdje aankunnen, zelfs zo zonder elastiek ziet hij er leuk uit! Maar goed, elastiek was wel nodig hier…

En vandaag had ik precies tijd om één snelle actiefoto te maken…

(En ja, het sneeuwde in huis volgens madam🙂 )

Geen deftige foto’s dit keer, geen tijd voor gehad met daglicht, dus alleen m’n snel-schiet-fotootjes terwijl ik bezig was…

Het volgende idee is om een lange smallere strook te maken van allemaal verschillende stukken (gerecycled) tricot, en die gerimpeld spiraalsgewijs op een rokje te stikken… lijkt me ook leuk!

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: Rood roder roodst | 12 Maanden 12 Projecten
  2. maarnietvangrijs
    Jan 31, 2012 @ 22:54:24

    Ah wat geweldig!!!! Superrok!!

    Beantwoorden

  3. knuffelmama
    Feb 01, 2012 @ 12:24:16

    mooi geworden!

    Beantwoorden

  4. Nancy
    Feb 03, 2012 @ 08:00:35

    Ik ben blij dat je hem leuk vindt! Vond het zo moeilijk! Je maakt echt zulke leuke dingen!! Maar gelukkig!😉
    fijn weekend vast!
    groetjes, Nancy

    Beantwoorden

Geef een reactie

