Feest in bed


Ja, dat bouwt ze wel regelmatig, maar dat bedoel ik niet😉

Ik wilde een derde dekbedovertrekje hebben, want af en toe is het wel handig om er één extra te hebben… Vroeger kreeg ik ooit op mijn verjaardag een flanellen dekbedovertrek (volgens mij door mijn moeder genaaid), een witte met een lila /blauw ‘hout’motief (ik kan het niet anders omschrijven, beetje zoals de nerven in hout) en ik was er gek op, zo lekker zacht!

Dit keer dus ook eentje van flanel. Ik kreeg een poos geleden van een zus van me een heleboel lappen stof, waaronder een mégalange lap flanel. Ik maakte er al het een en ander van (omslagdoek, dekentje) en had het gevoel dat die lap eindeloos was. Nou, nee dus…

In een peutermaatje dekbedovertrek gaat toch al gauw twee meter stof zitten, en dat was nog precies het restje (op wat kleinere stukken na).

Een hele tijd geleden had ik deze quilt gezien en dat vond ik zo’n leuk idee!

Ik ging dus zelf ook aan de slag en knipte 27 vlaggetjes uit verschillende stofjes waar roze in zit. Die rangschikte ik op de lap voor de voorkant.

Ja, dat werd wel wat! Ik vond miste alleen nog wat, en vond dit felroze keperband wel een goede toevoeging.

Het verder in elkaar zetten was een fluitje van een cent, en ik had gehoopt op een grote wauw-factor bij ons peutertje maar helaas, die kwam niet…

Maar ze vond het wel grappig dat ik zei dat haar bedje jarig was😉

De vlaggetjes heb ik trouwens, net zoals in de tutorial, gewoon zonder vlieseline of vliesofix op de stof vastgespeld en gezigzagd.

Ze zijn trouwens ook niet allemaal ‘recht van draad’ geknipt, gewoon zoals het uitkwam of wat ik grappig vond.

Er zit één rood-met-roze vlaggetje in, een rest van mijn laatste onbag, en écht, een van de mooiste stofjes die ik heb! Ik heb nog een strookje en zit nog te verzinnen wat ik ermee zal maken…❤

En een vlaggetje van een Fat Quarter met een cupcakes, die ik toen ik die lapjes bij Van Marieke bestelde niet kon laten liggen…

En er zitten verder nog heel wat restjes van projectjes her en der…

Ik vind het een vrolijk dekbedovertrekje (en het slaapt erg lekker eronder, merk ik!), en heb ook al leuke andere vlaggetjes-inspiratie gekregen ondertussen!

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. knuffelmama
    Jan 26, 2012 @ 12:27:45

    oh super leuk !

    Beantwoorden

  2. Maureen Cracknell Handmade
    Jan 27, 2012 @ 02:39:33

    Thanks for stopping by my blog! Please send me a photo of your finished pillow or add it to my facebook page! I can’t wait!!!🙂

    Beantwoorden

  3. carina stokman
    Jan 27, 2012 @ 15:39:51

    wow! die is leuk!
    ik heb net voor mijn mannen 2 nieuwe dekbedovertrekjes gemaakt. als ik dit eerder had geweten, dan had ik er zeker ook 1 met vlaggetjes gemaakt!
    hmmz misschien nog een derde?

    Beantwoorden

  4. Edje
    Jan 29, 2012 @ 20:42:26

    Jeetje wat heb je veel gemaakt lately! Had even geen logjes gelezen bij anderen (omdat ik aan het haken was ;-)) en had zomaar 5 logjes bij je bij te lezen!
    Wat een superleuke dingen allemaal! Ben helemaal weg van die upcycled dress!

    Beantwoorden

  5. Trackback: Rood roder roodst | 12 Maanden 12 Projecten
  6. Dekbedovertrek
    Dec 18, 2013 @ 10:27:52

    Wat een gave quilt! Super knap gedaan, echt leuk met die vlaggetjes.

    Beantwoorden

Geef een reactie

