Van jurk naar jurk


En niet eens van een grote naar een kleine…

Het begon met een jurkje die al een jaar of 15 (denk ik) bij mijn kraamcadeautjes ligt. Waarom ik hem ooit kocht? Geen idee… Kennelijk vond ik hem nooit leuk genoeg om te geven… en zelfs mijn eigen dochter heb ik hem niet aangedaan (na haar geboorte plunderde ik die doos)…

Nu moest hij er toch maar aan geloven!

Het begon met een jurk…

En bij het foto’s maken vanmorgen was iemand me steeds (bijna) te snel af…

Gemaakt met medewerking van een streepjesshirt van mij een nieuw topje, ooit gekocht in de opruiming bij Z.eeman omdat ik de stippeltjes zo leuk vond – ik heb de originele zoom behouden, het jurkje is dus ook zo wijd geworden als het topje was – en de oranje en aqua uit twee tweedehands (grotere) kindershirts die ik ooit kreeg.

Bij recyclen is het (dus) wel handig om te letten dat je om gaatjes en vlekjes enzo heen knipt… Als je dat dus niet doet, moet je die weer verbergen…

Gelukkig kreeg ik van Aafke ooit een paar leuke knoopjes die er perfect bijpassen!

Dit bloemetje is dus ook niet zomaar aan het flauwvallen, nee, deze dommerd hier tekende met pen het shirt af. Op één plek een halve cm ernaast, en als je je naden naar buiten toe verwerkt niet echt handig… Ook een camouflage dus😉

Het vlindertje vond ik gewoon erg leuk bij de kleurencombi van de stofjes passen. Je kan hier trouwens goed zien dat het originele jurkje een ajourmotief heeft.

Het strikje voor verving ik voor een opvallendere…

…en bij de knoopjes achter deed ik precies hetzelfde.

En toen was het dus dit geworden:

Een stúk beter, al zeg ik het zelf! En hij gaat op weg naar een pasgeboren meisje die het hopelijk niet erg vindt dat hij niet helemaal nieuw is🙂

Het idee is naar de upcyled tshirt dress die ik al eerder in een regenboogvariant maakte.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: 22/366 – Nat « Dagelijkse foto
  2. esther
    Jan 22, 2012 @ 20:46:15

    Leuk.. En wat een leuke knoopjes!

    Beantwoorden

  3. Frida van Leeuwen (@fjvleeuwen)
    Jan 22, 2012 @ 22:16:31

    Lief. Leuk resultaat geworden.

    Beantwoorden

Geef een reactie

