Fabric Eater


Een nieuw jaar, en allemaal nieuwe projecten… Onder andere is er een Wool Eater project van start gegaan, las ik op twitter. Ideaal om door je resten garen heen te gaan.

“Leuk!” was het eerste wat ik dacht, maar daarna dacht ik: “is het wel slim om er nog zoiets tijdrovends bij te doen?”

Niet echt handig dus. Maar toen bedacht ik wat anders.

Ik heb namelijk aardig wat voorraad als het om lapjes gaat. En dan bedoel ik echt AARDIG wat als in een stuk of 10 grote dozen vol. Nieuwe lappen: zelf gekocht – al dan niet járen geleden – of gekregen. Op de een of andere manier krijg ik nogal wat dozen met lapjes toegeschoven en nee zeggen is niet mijn sterkste kant… en echt, ik vind het zo leuk om door (nieuwe) lapjes te neuzen. Maar er liggen ook stapels ‘oude kleding’ (ook deels gekregen met een recycle-doel) die nog best een tweede – maar wel ander – leven kunnen krijgen…

En daarom heb ik besloten om (voor zover mogelijk) met grof geschut door m’n voorraad heen te gaan. Een Fabric Eater project dus 🙂 Niet ‘voorgekauwd’ zoals bij de Wool Eater maar wel met als doel om projecten te gaan doen, gebruikmakend van wat ik heb. Use What You Have (UWYH) is ook wel een gebruikte term op het internet, en dat doe ik erg veel. Maar soms alleen maar uit m’n restjesdoos dus dat schiet niet echt op 😉

Als ideeën heb ik bijvoorbeeld een aantal Faux Chenille dekens, daar gaat lekker veel stof in zitten, namelijk 4 of 5 lagen van de maat van je deken. Het lijkt me leuk om er één te maken waarvan in ieder geval de geknipte helemaal wit bijvoorbeeld. Of één met een ongeknipte kant van spijkerstof, lekker stoer! Van een oude spijkerbroek (soepele stof) of juist een nieuwe lap die er ligt (maar wel stug is)?

Ook een tafeltent lijkt me erg leuk… Gaat voor een twee-meter-tafel toch al snel een metertje of acht inzitten heb ik snel uitgerekend… En buiten mijn eigen dochter weet ik wel meer kindertjes die dat bést leuk zouden vinden! (Maar ja, heb ik dan weer genoeg leuke stofjes daarvoor?)

Via twitter kreeg ik in dit kader van Freubelweb het linkje naar deze Cathedral Window Playmat die me ook erg leuk lijkt!  Ik dacht dat ik daar misschien ook nog wel wat restjes uit m’n (kleine) restjesdozen in kon stoppen, maar ik lees net dat ze cirkels van 9,5 inch doorsnee gebruiken, da’s toch bijna 24 cm… Dat gaat waarschijnlijk niet lukken…

En er zijn vast nog wel veel meer leuke Fabric Eatende projecten te verzinnen… als je nog leuke ideeën of linkjes hebt ben je van harte welkom om die hier neer te zetten! Ik zal kijken wat ik leuk vind om te doen, een bestemming voor heb, of juist geschikte stoffen, en vooral tijd.

Oh ja, als je nog ergens een potje, zak of doos tijd over hebt, mag je die ook altijd bij me achterlaten! Met elke minuut extra ben ik heel blij 🙂

Trouwens, als m’n lopende brei- en haakprojecten afgerond zijn lijkt het me tóch ook wel leuk om en deken te haken in het ‘Wool Eater’ motief!

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Edje
    Jan 18, 2012 @ 23:29:22

    Stuur toch gewoon een paar dozen richting Antwerpen joh, ben je er meteen vanaf. Vind ik echt geen probleem hoor, ik offer me graag op.

    Beantwoorden

Geef een reactie

