Amsterdamtas


Ik maakte afgelopen dagen een Amsterdamtas, die eigenlijk wel Londentas mag heten, want hij gaat naar Engeland. Net zo min naar Londen als dat ik in Amsterdam woon, trouwens😉 Ook aan de andere kant van het land…

Het begon met (telefonisch) brainstormen met één van mijn zussen, waarbij we samen op dit stoffenpalet uitkwamen:

Uiteindelijk heb ik van de groene alleen voor de geruite gekozen.

Ik vond het een super duidelijke beschrijving, het was de eerste keer dat ik deze tas (of zo’n soort tas) maakte, maar met de beschrijving ging dat erg gemakkelijk. Ik zal niet zeggen dat het een hele gemakkelijke tas is trouwens… maar door de foto’s en de beschrijving is het echt goed te doen.

O ja, er zat een maar aan… mijn printer deed het niet. Dat betekende dat ik de patroondelen globaal overgetekend heb🙂

Nou, het gaat natuurlijk om de foto’s dus daar komen ze:

Ik koos voor de knoopsluiting en kon alleen geen mooie knoop vinden, dus het werden er twee op elkaar (met een turquoise binnenknoopje, ken ik ook van Eloleo maar had ik volgens mij ook nog nooit uitgeprobeerd).

Een roze/wit gestreepte piping, had ik ook nog niet zo vaak gedaan. Dit was trouwens met een soort schuimplastic pipingkoord, wat ik uit kussenslopen gehaald heb (waar ik de stof van gerecycled had). Lekker zacht om overheen te naaien bij het wegvouwen!

Voor de voering gebruikte ik oranje voeringstof, net een tintje Nederlands😉 en ik borduurde er een persoonlijke boodschap in…

En ik verzon zelf binnenzakjes: aan de ene kant een telefoonvakje en een ring om bijvoorbeeld een sleutelbos aan te maken en aan de andere kant een groot vak met een rits, om toch iets (portemonnee?) veilig op te kunnen bergen.

 

En hierbij is m’n eerste Amsterdamtas dus een feit. En de tweede staat al in de planning😉 net zo een, maar dan zonder groen, voor schoonmams..

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. eloleo
    Jan 14, 2012 @ 14:52:02

    I love my mum… dat is een tas om te koesteren!

    Beantwoorden

  2. marie bartels
    Jan 14, 2012 @ 16:11:39

    Top tas zo te zien! leuk stoffen gebruik. Zul je veel plezier van hebben. Ik neem aan dat je met de tas naar London gaat. Of is het een verrasing voor iemand anders?

    Beantwoorden

  3. Sanne
    Jan 14, 2012 @ 16:31:04

    Hee,
    Als je tijd over hebt h😮
    Dan wil ik er ook wel een =P
    Maar echt super leuk!!
    xx

    Beantwoorden

  4. Pam
    Sep 28, 2012 @ 10:26:40

    Cute little bag. LOVE the embroidery inside.

    Beantwoorden

Geef een reactie

