Dun dunner dunst


Het kan altijd dunner, maar haken met naald 1.75 (de dunste uit mijn haaknaaldencollectie) is toch wel anders dan met naald 3 – 6 die ik meestal gebruik…

Maar, met een bol dun haakgaren moet je wel.

Het leek me erg leuk om, geïnspireerd op het aangeklede vaasje van Karin aan de haak, een waxinelicht-glaasje te haken.

Ik probeerde zelf wat steken uit, wilde juist wat open steken erin zodat het licht er mooi door komt.

Het hoesje was eigenlijk te wijd (en ik te lui om hem uit te halen) maar ik merkte dat ik het aansluitend kon maken door hem strak omhoog te trekken. Daarom haakte ik ‘bovenaan’ een randje gaatjes en reeg daar een gedraaid koordje door.

Daarna meerderde ik weer wat, zodat het bovenrandje wijder werd, en als laatste toer haakte ik picotjes.

Al zeg ik het zelf, het is een super leuk kaars-glaasje geworden, en (zelfs) met een nep-waxinelichtje erin staat het gezellig!

En toen zag ik daarna de gehaakte-hartjes-tutorial van Aafke (ondanks dat ik het hartje hier al blogde was dit mijn eerste hartje). Terwijl nichtje hard aan het naaien was, priegelde ik een hartje in elkaar😉

(Het kleurverschil met de vorige foto’s komt trouwens doordat die bij daglicht en deze bij lamplicht gemaakt zijn.)

Ze zijn een stuk kleiner dan die van Aafke (ik geloof dat ze iets van acht / negen cm zei) maar ook erg leuk.

Lijkt me leuk voor op een kaart of zo…

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. dotje79
    Nov 16, 2011 @ 10:32:11

    Leuk, leuk voor kerst ook straks!!!! Kun je ook allerlei sterretjes enzo voor in de kerstboom haken, lijkt me mooi!🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

