Voor mama


Mijn moeder wil dit mutsje gaan breien (vind ik overigens ook erg leuk, dus misschien brei ik hem ook nog eens) en las in de beschrijving dat ze markeerders nodig had.

Daar hadden wij het ooit over gehad, dus kreeg ik de vraag of ze ze van me mocht lenen. En ja, dat mocht best, alleen heb ik ze helemaal niet🙂.

Mijn herinnering zei dat ze niet zo moeilijk te maken zijn… even Google-en leverde een boel plaatjes op. Ja, daar kon ik wel wat mee!

Op zolder vond ik tussen mijn sieraden-spullen (heb ik ooit ook nog gedaan) ringetjes en een oude armband. Samen met wat borduurzijde fabriceerde ik zeven van deze gevalletjes. Echt een werkje van niks, maar wel erg leuk om te doen!

Zeven, niet omdat er volgens het patroon zeven nodig zijn (want ik wist toen niet eens waar ze ze voor nodig had), maar gewoon omdat de armband zeven grote kralen had. Kwam gewoon heel mooi uit😉

Mama blij (en ik dus ook blij🙂 ), moet ik ze toch ook maar eens voor mezelf gaan maken denk ik. Maar dan met een kettingslotje als sluiting, zodat ik ze ook voor het haken kan gebruiken.

Geef een reactie

