Nóg een bolletje op!


Net als de witte bolletjes maakte ik recent nog een bolletje op. Ik had er ooit al een tasje van gebreid. En uitgehaald. En toen een sjaal – die te kort was.

Maar nou vond ik deze en dat was weer zo’n dat-moet-ik-meteen-doen project. Dik(kig) garen, dat had ik wel. Een sjaal wel te verstaan😉. Al breiend haalde ik hem uit (hoezo lui…). Ik begon wel twee keer want ik vond naalden 5 toch wel te dun voor dit garen. Ik breide dus ook minder steken en minder naalden, en door het garen is het effect ook wel anders, maar zeker eenzelfde soort etui!

Een rand in gerstekorrel en het breiwerk in tricotsteek.

Bloemen erop van bijpassend garen met knoopjes (uit voorraad leverbaar) als hart.

En een voering van een restje gebloemde stof.

En al zeg ik het zelf, ik vind hem leuk😀

Maar goed, het garen was nog niet op… dus ik pakte een haaknaald en ging verder…

Want mijn telefoon heeft natuurlijk ook een warm jasje nodig met de winter op komst…

En van het allerlaatste restje begon ik een cirkel te haken, en na een poosje ging ik ‘recht door’.

Toen het op was ging ik met paars verder, een schulprandje en een hengsel.

Met paars en roze haakte ik een button flower

…met een schattig meisjes-knoopje in het midden.

Perfect voor een klein meisje!

En hoe noemt ze het dan? Een emmer. Echt waar, een emmer! Nou ja, past wel mooi in het #12m12p strandthema van oktober😉

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Emmy
    Okt 28, 2011 @ 19:24:46

    Hahaha wat leuk dat ze het een emmer doopte :)) terwijl het er zo schattig uitziet.

    Beantwoorden

Geef een reactie

