Spijkerbroekjes


Ze zijn al een tijdje af, m’n recycle-spijkerbroekjes… Maar ik heb ze nog niet geblogd (en ook nog geen actiefoto’s gemaakt…) dus dat ga ik nu maar doen!

 

Met de bijpassende achterkanten:

 

De kabouterbroek is mijn favoriete, maar dochter koos onlangs meneer de Uil uit… Die heeft ze al aangehad. Helaas is de broek nog wel aan de wijde kant. Niet zozeer qua taillewijdte, maar meer qua heupwijdte / -ruimte. Maar ja, ik weet nu ook waarom…

Met behulp van de centimeter en de matentabel uit een Knippie stelde ik deze week (eindelijk) vast dat ze qua taille- en heupwijdte nog láng niet bij maat 92 is. En qua lengte dus wel… Dat wordt binnenkort eens zelf uitproberen een patroon te maken met behulp van een patroontekenboekje wat ik heb, of een patroon overtekenen met andere wijdte- dan lengtemaat…

Deze broek heeft de originele tailleband, dus daarom zit er geen knoopsgatenelastiek in (ja, ik was te lui om de band zover los te tornen om er knoopsgaten in te maken). De gulp is half dichtgestikt en de tailleband sluit met een stukje klittenband. De zakken zijn een beetje aan de grote kant, maar da’s wel logisch, omdat ze op mijn maat berekend zijn🙂 En omdat mijn heupen wat ronder zijn, heb ik ook de bolling van de heupnaden rechter afgestikt bij de zijnaad (zijnaden zijn de originele zijnaden).

Natuurlijk kan een kabouterapplicatie met een kabouterhuisje erbij…

De kabouterbroek had niet genoeg lengte voor een zoom, daarom zette ik een strook (witte – hoe lang zal hij nog wit zijn??) kaboutertjesstof eromheen met een rood keperbandje bovenlangs.

Er staan ook leuke paddenstoeltjes op de stof.

Achterop zie je goed dat er ooit achterzakken zaten…

Ik koos voor nieuwe kleinere zakjes in dezelfde vorm.

Op de ene pijp kwam nog een zakje, om een gele verfvlek (van mij nog) te verbergen.

 

Voor de zakken gebruikte ik groene stof met kaboutertjes. Omdat ik alleen maar stroken had (kocht onlangs op Marktplaats een grote zak met restjes – voornamelijk stroken – stof) had ik niet genoeg hoogte, en loste dat op door bovenlangs een stukje geruite stof te stikken.

Op de tailleband maakte ik van geruit lint riemlussen. Omdat deze broek geen knoopsgatenelastiek heeft, kan ik er eventueel een Dapper Snapper bij gebruiken.

En het staat natuurlijk ook wel erg fleurig🙂

‘Meneer de Uil’ kreeg een uiltjesapplicatie.

Bandjes over alle naden (de gestreepte vlakken zaten oorspronkelijk al op mijn broek) en ruches op de zijnaden.

Knoopsgatenelastiek in de taille – nog een restant van de positiespijkerbroek (bij deze broek zette ik zelf de tailleband aan) en een half-dichtgestikte gulp en een stukje klittenband als sluiting. Om de zelfstandigheid te bevorderen, zeg maar😉

 

 

 

 

 

 

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. maarnietvangrijs
    Okt 27, 2011 @ 18:57:33

    Wat zijn ze gaaf geworden zeg, super!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

