Ballonbal nummer 3…


Ik haak nog even verder🙂 Ik heb het patroon ondertussen ook nog in het Engels vertaald (geloof het of niet, maar daar werd om gevraagd), moet dat trouwens nog op de site zetten.

Omdat ik het lastig vind om uit te leggen hoe ik hem in elkaar zette, heb ik er nu wat foto’s van gemaakt. Op deze manier heb ik het trouwens de vorige keren niet gedaan, maar dit is veruit de makkelijkste manier!

Eerst alle onderdelen haken… dit keer koos ik voor (verlopende) regenboogkleuren… Er zit systeem in! En een bijzondere afwijking🙂

 

En ik kon wat close-ups niet laten…

En op de een of andere manier mijn favorietste kleurencombinatie deze keer:

Op deze manier moeten ze aan elkaar gehaakt worden…

Om en om drie zeshoeken en drie vierkanten om een zeshoek haken. Dit keer haakte ik een losse tussen de twee vasten in de ‘gaatjes’, waardoor de hoeken iets minder spannen.

De draad kun je laten zitten, om meteen de eerste opening dicht te haken. Haak zo alle openingen dicht. Ik begon met een halve vaste op de hoek-losse en dan een losse, en dan de vaste in de opening.

Maak zo ook de tweede halve bal. De draad kun je hier ook weer laten zitten, ik was het vergeten… Scheelt weer één draadje afhechten🙂

Zorg dat alle draden afgehecht zijn.

Haak dan de twee halve ballen aan elkaar. Begin met een middelste vrije kant van een zeshoek tegen een vrije kant van een vierkant.

En zo haak je ‘al zigzaggend’ de twee halve ballen aan elkaar. Ik haakte steeds – in plaats van een losse tussen de twee vasten in een gaatje – een vaste in de eerste steek van de vastzettoer die je ‘passeert’.

En dan heb je zomaar zoiets…

Snel een ballon halen en opblazen!

Zo lijkt hij heel mooi rond! Maar dat is hij helaas niet…😦

Maakt voor het spelen niet uit! Maar ’t is toch wel een beetje jammer… (de hoes is dan net te groot – of de ballon net te klein).

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. violier
    Okt 12, 2011 @ 15:44:28

    Wat een leuke is dit zeg, met al die regenboogkleurtjes. Ook een goed idee.😀

    Beantwoorden

  2. Hersenspinsels
    Okt 13, 2011 @ 08:32:04

    Wat een leuk idee…..En wat als de ballon knalt?

    Beantwoorden

  3. spinseltje
    Okt 13, 2011 @ 18:42:00

    ja natuurljk, wat dom van mij…..

    Beantwoorden

  4. made by Mriek
    Okt 15, 2011 @ 18:06:39

    Hij blijft geweldig! Misschien ga ik deze nog wel maken voor mijn werk!😀

    Beantwoorden

  5. Carol Tummers
    Okt 24, 2011 @ 19:03:56

    Echt helemaal superleuk!

    Beantwoorden

  6. Dawn
    Okt 30, 2011 @ 18:57:40

    super cool!

    Beantwoorden

  7. Sylvia
    Jan 27, 2012 @ 16:19:44

    Ik ben ‘m nu aan het haken, maar tzt zal ik toch achter de pc zitten haken om deze duidelijke beschrijving te volgen bij het in elkaar zetten!
    Weet je voor wie hij wordt? Voor mijn eigen jongens… ze hebben er om gevraagd notabene… Ik zal maar niet zeggen hoe oud ze zijn, dat weet je zelf ook wel🙂

    Beantwoorden

  8. Sylvia
    Feb 05, 2012 @ 20:16:08

    En ja hoor, het is zo ver. Heb de pc van m’n man geleend om verder te kunnen haken🙂 Hij krijgt ‘m zo weer terug. Je krijgt de foto’s hoor!

    Beantwoorden

Geef een reactie

