Schortjes


Bijna 3 is ze ondertussen… en slabbetjes dragen is nog geen probleem – gelukkig! Zonder gaat het steeds beter😉 Ik was altijd groot fan van kuipslabben,  maar de laatste twee waren wel héél snel kapot… Toen trok ik de-door-mij-als-klein-meisje gemaakte schort uit de kast. Nog veel te groot! (Ik weet nog zo goed dat ik stof voor m’n verjaardag gevraagd had, een jaar of 9, 10 zal ik geweest zijn, en samen met m’n grote zus een schort ervan maakte!) Dus tijd voor kleine schortjes!

Even zoeken leverde me (onder andere) dit patroon op. Lekker simpel! Én het bleek met gemak uit een 50×50 cm lapjesswap lapje te passen! (Zelfs schuin geknipt!)

De roze is iets breder dan het patroon, ik vond het leuk om de hele breedte van de theedoek te gebruiken.

 

 

Wat leuke labeltjes bij de ‘zijnaad’

 

 

 

Zigzagband rondom, en afgebiesd met keperband (alleen omdat ik daar voldoende in een goede kleur van had, biaisband is véél makkelijker, hoor!)

 

 

En een restje sierband voor bovenaan.

 

De andere schuin geknipt. Ik had iets meer hoogte dan het patroon, dus knipte ik de hals iets rond uit.

 

 

Gerimpelde zakken, afgewerkt met een restje biaisband.

Een labeltje bij de zak,

 

En eentje in de zijnaad (dit schortje werd dubbelgestikt, omdat de geruite stof nogal dun was. De achterkant is witte katoen).

 

En de hals- en strikbanden van breed gestippeld ribsband.

Nou moet ze ze nog willen passen…🙂

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Gea Kuipers (@GeaK60)
    Okt 10, 2011 @ 14:03:32

    Wauw wat knap. Ik zou ze zo willen passen. Als ik jaloers aangelegd zou zijn, zou ik het nu worden.

    Beantwoorden

  2. Janne
    Okt 10, 2011 @ 14:16:27

    Ik vind hem helemaal geweldig geworden!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

