Regenbooghaakswap #rbhs


Vandaag was dé dag van de regenbooghaakswap… namelijk de uitpakdag!

Afgelopen week heb ik éíndelijk m’n haakwerk afgerond en opgestuurd. Helaas kon ik door omstandigheden een paar weken niet haken dus toen voelde ik de tijdsdruk wel toenemen… Maar, op tijd af!

Ik trok I Heart Blogging en kreeg direct de bibbers… Want deze dame maakte de vorige keer een uitpakfilmpje! Zou ik een pakje confetti in de envelop gooien?

Op haar lijstje stonden dingen voor in haar nieuwe huis, bijvoorbeeld placemats. Dat leek me wel leuk! Niet in regenboogkleuren, maar in één van haar lievelingskleuren: roze. Om het toch wat regenbogeriger te maken, haakte ik een harig regenboogkleurig randje er omheen.

Na een paar mislukte pogingen vond ik opeens dit idee en toen ben ik begonnen met yoyo’s haken. Een boel lichtroze, wat donkerroze, rode en een paar groene.

Daarna kon ik ze aan elkaar gaan haken, wat een leuke techniek, dat ‘flat braid joining’! Helemaal niet ingewikkeld, helaas komt het hier niet zo goed tot z’n recht, maar niet ingewikkeld om te doen en het ziet er erg leuk uit!

Toen nog een kleurig randje eromheen…

…en toen waren ze dan eindelijk af!

Ik vind ze erg leuk geworden, en ik hoop dat ik niet de enige ben…

Ik vond het leuk om er ook nog echt iets met regenboogkleuren bij te maken…

…en aangezien ze pas verhuisd is en dingen voor in huis vroeg, dacht ik dat een sleutelhanger ook wel handig zou zijn!

Natuurlijk kon een bijpassende kaart niet ontbreken, en bij een feestje (want zo voelt het ‘zomaar cadeautjes krijgen’ voor mij in ieder geval wel) horen slingers!

Een variatie op de kaarten met slingers die ik eerder al maakte.

Simpel, snel, maar superleuk!

En die confetti heb ik trouwens maar achterwege gelaten, ik ben zelf ook niet zo’n stofzuigfan…😉 En dan geldt toch wel: Wat gij niet wilt dat u geschiedt…😉

——–

En dan natuurlijk mijn eigen cadeau… in eerste instantie wilde ik netjes tot vanavond wachten met open maken, omdat ik de vorige keer één van de eerste was. Ik vond het wel leuk om te wachten tot de rest ook ‘los’ ging (maken). Maar goed, dat gebeurde vanmorgen al! Tsja, toen kon ik natuurlijk ook niet langer wachten!

Wat een kleurige dingen kwamen eruit!

Als eerste haalde ik er een mooie poppendeken uit. Die fase ben ik ondertussen echt wel voorbij, dus die gaat naar m’n dochtertje. Daar was hij trouwens ook voor hoor😉 Ze heeft hem nog niet gezien, maar ik weet zeker dat ze er erg blij mee is!

Mooie zigzagstrepen in regenboogkleurtjes met aan één kant een rij kleurige bloemen.

Vandaag heeft ze haar regenboogjurk aan al een boekje over de regenboog gelezen, dus dat komt helemaal goed!

Verder zat er een mooie matroesjka in.

Voor m’n haaknaalden of voor dochters kleurpotloden.  Nou, ik denk dat ik die dus lekker zelf houd!!😉

Het hoofddoekje is meteen de ‘dop’…

…en op het lijfje zitten mooie gehaakte bloemen met geborduurde stelen / bladeren.

Mooi hè? Zoiets he bik nog nooit eerder gezien!

En tot slot zat er een supergave slinger in! Ik vroeg een slinger voor op dochters 3e verjaardag. Maar deze ga ik dus écht niet nog bijna twee maanden in de kast laten liggen, die gaat vanmiddag meteen in haar kamertje opgehangen worden!

Ik geloof dat ik 29 gehaakte vlindertjes (wát een werk!!!) telde.

En al die vlindertjes zitten met een leuk spiraalkoord aan de slinger vast.

Mooi en kleurig hè? Ik heb een poging gedaan om een foto van een hangende slinger te maken, maar dat lukte niet echt heel goed… (ik kon hem maar aan één kant vastmaken) maar voor het idee komen de foto’s toch!

En wat meer close-up:

En dan nog eentje op de grond:

Linda, heel erg bedankt voor al je haaksels, ik ben er heel erg blij mee!!!

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Janneke van Ravesteijn
    Sep 30, 2011 @ 13:02:17

    Prachtig allemaal zeg! En inderdaad, daar zal een hoop werk in zitten… Maar jouw placemats waren ook wel tijdrovend, denk ik🙂
    Ga vandaag overigens (NET op tijd) mijn envelop voor de lapjesswap versturen. Had geen postzegels in huis…
    Groetjes!

    Beantwoorden

  2. mevrouw williams
    Sep 30, 2011 @ 13:22:19

    Wat ontzettend leuk allemaal zeg! Jij bent ook al zo verwend, vroeg jij nu om het patroon op twitter?
    Ik heb nl een boek daar staan ze in drie of vier maten in,!

    Beantwoorden

  3. Ragna
    Okt 08, 2011 @ 14:24:28

    Wat een leuke placemats! Daar zou ik niet van willen eten.. ( ik ben nogal een knoeier) maar daar zou ik een sjaal van maken! hehehe
    En uit jouw uitgepakte pakje vond ik de slinger helemaal geweldig!!!!! Schitterend zeg. Het wordt toch echt hoog tijd dat ik leer haken!

    (maar goed. Ik ben pas net begonnen met naaien, en da’s toch even wat simpeler nog voor me🙂
    #stapjevoorstapje

    Beantwoorden

  4. Tessa Bakker
    Okt 16, 2011 @ 10:37:15

    Hallo, leuke blog!

    Ik lees bij veel blogs dat ze meegedaan hebben aan een haakswap, regenboogswap enz. Ik vroeg me af hoe ik hier aan mee kan doen? Ik heb een twitteraccount, maar snap er niet zoveel van dus zou je het mij willen uitleggen op een simpele manier?

    Groetjes Tessa

    Beantwoorden

Geef een reactie

