Legging


Laatst had ik m’n laarzen weer aan, en die zitten het lekkerst met kniekousen. Maar niet met deze, want die rekken niet zo.

Opeens vroeg ik me af of ik er in plaats van beenwarmers (tutorials daarvan vind je her en der op internet) ook een legging van kon maken… Eerst de kousen gepast, en ja, ze gaan zonder problemen helemaal over haar bovenbenen.

Ja, dat lijkt wel wat he! Met een extra stukje stof moet het wel kunnen!- laat ik nou van de perfecte kleur dikke tricot een restlapje hebben!

Eerst tenen eraf en de voet middenonder tot de hiel openknippen. Dan maar even spelden…

 

Dat ziet er wel aardig uit! Dan naaien (met de locksteek op m’n naaimachine). Eerst de middenvoornaad, en dan in één keer om het lapje heen, een achternaad, de kruisnaad onder en de tweede achternaad.

Omdraaien, en…

 

…ja, dat wordt wel wat! Door de hiel lijken er wel wat gekke ‘bulten’ in te zitten, maar zou je die later ook zien?

Genoeg hoogte om een tunnel te maken had ik niet (zo lang zijn mijn voeten nou ook weer niet😉 ) dus stikte ik het elastiek gewoon bovenlangs met een stikkende zigzag. Ik had toevallig nog een stuk oud grijs elastiek liggen, maar het rekt niet erg (had wel wat strakker mogen zijn, heb ik het weer eens te wijd gemaakt… zucht😉 ) en na het wassen helemaal niet meer😦 Gelukkig deed het droog wel weer wat hij moest doen😉 De rest gooi ik voor de zekerheid maar weg!

 

En toen de ‘vuurdoop’:

 

Nou, hoe ziet dat er uit? Hij is nog lekker lang, dus nog prima groeiruimte!

(Voor de maat: qua broeken zit ze tussen 86 en 92 in qua lengte, en qua taillewijdte is ze daar nog láng niet. Geen idee of wel rekbare kniekousen bij stevigere meisjes voldoende wijdte hebben bij de bovenbenen, lijkt me wel! En als het voor bij de taille te weinig ruimte geeft, kun je voor ook een (smaller) tussenstuk ertussen zetten.)

En laat ik nou gisteren nog net zo’n paar kniekousen maar dan in het (room)wit in m’n sokkenmandje vinden… Ik zie nog een legging komen!

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Janne
    Sep 29, 2011 @ 18:21:45

    Ik vind je legging echt superleuk!

    Beantwoorden

  2. Antoinette
    Sep 29, 2011 @ 20:04:20

    En deze ook weer! Ik kan een heleboel, maar verzinnen is niet mijn sterktste kant. Ik denk dat jouw meisje erg blij is met haar legging.

    Beantwoorden

Geef een reactie

