Vest (van een t-shirt)


Al tijden geleden kwam ik deze tutorial tegen die ik gewoon móést maken. Het kwam er alleen niet van…

Maar nu dus wel, want door omstandigheden kon ik niet verder met m’n grote project.

Ik gebruikte een lila/roze t-shirt met een véél te wijde hals (die daardoor in mijn ‘hier-moet-ik-n0g-wat-mee-doen’-bak beland was) en leuke ruches langs de zomen. En een schoudersluiting, dus dit is een heel bijzonder vest met schoudersluiting!

De enige geschikte rits die ik had was donkerblauw, en ik speelde wat met (rest)lapjes, lintjes, knoopjes enzo die ik had liggen. Al met al koos ik voor een roze/paars/blauw kleurstelling. Ik vind ‘hem’ erg meisjesachtig maar toch ook wel een tikkie stoer!

De te wijde hals heb ik trouwens ‘opgelost’ door er een kleiner (te klein) t-shirt onder te leggen en dat vast te naaien.

Ik heb er geen duidelijke foto van gemaakt, maar hier kan je het wel zien.

Dan kun je meteen zien wat voor te klein blauw shirtje ik heb gebruikt voor de capuchon🙂 Als je het vestje aan hebt, zie je het niet echt, alleen de voeten. Maar toch wel grappig vond ik🙂 (niet dat ik veel anders geschikts hier in mijn directe omgeving had liggen, hoor…)

Langs de capuchon stikte ik een kantje en een zigzagbandje.

Op de voorkant stikte ik een strook van een een stretch-denim-achtige stof in wit en blauw met een lichtblauw zigzagbandje erlangs, en een schuingeknipte tricotstrook. Ik zal maar niet zeggen waar die vandaan komt😉

Met die stroken stikte ik vier lintjes / bandjes mee en die zette ik vast met een bloem’label’.

Over de stroken op de voorkant zette ik blauw-geruit lint, doorlopend tot op de mouw, met daar een strik erop.

Ik gebruikte een rest paarse ribtricot voor de boordjes, die ik er in verband met de leuke ruches die ik natuurlijk wilde houden eronder schoof en vastzigzagde.

Ik had alleen net niet genoeg voor de heupboord, dus daar zette ik middenvoor een stukje van de gestreepte tricot tussen.

De rits stikte ik voor de sier aan één kant met een ‘siersteek’ vast.

Voorop kwamen nog wat knoopjes en toen vond ik hem wel af!

Vanmorgen werd hij meteen van de bank gevist en aangetrokken. Ik had een blij meisje met een nieuw vest!

 

Andere tutorials van “I Am Momma – Hear Me Roar” die nog op m’n verlanglijstje staan, zijn onder andere “Upcycled Boy Hats” (in mogelijk een meisjesvariatie), “Upcycled T-Shirt Dress” en “T-Shirt to Zippered Pullover

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Esther
    Sep 04, 2011 @ 14:43:15

    wow hij is echt heel gaaf!😀 stoer en meisjesachtig tegelijk!

    Beantwoorden

  2. Cheri at I Am Momma
    Sep 04, 2011 @ 14:46:04

    That is absolutely adorable! I LOVE your version. Wow! Thank you so much for sharing this with me.

    Beantwoorden

  3. Wllm Kalb
    Sep 04, 2011 @ 15:59:53

    Mooi voorbeeld van het tweede gebruik, dat moeten we vaker doen. Ik ga ook een bak moor ‘hier-moet-ik-wat-mee aanschaffen. En daar dan inderdaad iets mee doen en niet laten liggen tot ie uitpuilt.

    Beantwoorden

  4. Janneke van Ravesteijn
    Sep 04, 2011 @ 16:21:09

    Leuk geworden! Gek genoeg heb ik vandaag juist die ‘upcycled t-shirt dress’ geprobeerd! Kijk maar: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2044503950060&set=a.1933067164210.2103672.1168220846&type=1&theater (hopelijk werkt deze link). Ik heb de naden wel dubbel doorgestikt, maar me enorm verkeken op het extra werk dat dat kost😦 Van Elianne had ‘ie wel wat langer gemogen, maar ze vond ‘m toch mooi.
    Met dezelfde stempeltjes als in de tutorial, maar dan van een vlinder, een poes en een slakje. Maar… dat lijken roosjes, ook leuk🙂

    Het vestje lijkt me meer werk, maar deze is waarschijnlijk sneller, en lijkt me ook erg leuk: http://iammommahearmeroar.blogspot.com/2010/11/t-shirt-to-cardigan-with-kalleen-from.html

    Krijg er weer helemaal kriebels van!

    Groetjes,
    Janneke

    Beantwoorden

  5. sarah
    Sep 05, 2011 @ 06:25:57

    ziet er heel mooi uit.

    Mvg Sarah

    Beantwoorden

  6. maarnietvangrijs
    Sep 24, 2011 @ 10:33:51

    Oh zo mooooooooi!!!!!!!!! Wat prachtig gemaakt ook weer, super!

    Beantwoorden

Geef een reactie

