De #restjeshaakswap


Vandaag was het éindelijk zover… ik mocht m’n – dinsdag al gekregen – envelop eindelijk open maken!

Als eerste maakte ik natúúrlijk het grootste pakje open… er zat een mooie naamslinger voor mijn dochter in.

Die past heel mooi bij het bloemengordijn in haar slaapkamer!!

En in de andere pakjes zaten een zeephart en twee hele leuke hangers.

Ik vroeg me al af wat voor hards iemand gehaakt zou kunnen hebben… maar het was dus een zeepje! (Tsja, ruiken had IK dus niet gedaan…😉 )

Ik ben er erg blij mee!!!

Aanvulling van 30 juli: Ik kwam er gisteravond achter dat Natascha dit voor mij gemaakt heeft!! Super bedankt!!!

Ik had zelf Aafke getrokken en heb echt heel lang zitten denken en twijfelen wat ik voor haar zou maken. Op haar ‘verlanglijstje’ stond: ik vind bijna alles mooi, felle kleurtjes en hartjes zijn favoriet.

Ik maakte een tijdje geleden al wat kleurige bloemen en hartjes met het idee om ze ergens op te maken – of zo… maar een concreet idee had ik nog niet.

Na heel wat ideeën en gestarte projectjes ben ik uiteindelijk (in navolging op de ballonbal die ik maakte) een ballonbal gaan haken.

Ik gebruikte drie bollen garen die ik een poosje geleden van mijn zus kreeg.

Ik herinnerde me deze bal die ik twee jaar geleden maakte: zes vierkantjes en acht zeshoeken. Dat moest ook te haken zijn… In mijn haakboek stond een zeshoek die ik probeerde na te maken.

Dat lukte!

Op dezelfde manier probeerde ik ook een vierkant te maken… Goed uitrekenen dat de laatste toer evenveel stokjes zou hebben als die van de zeshoek.

De laatste zeshoek kreeg een gat waar de ballon doorkan.

Alles met blauw aan elkaar haken…

…en dan heb je zomaar een ballonbal!

Met drie bijpassende ballonnen… ze zullen door de gaatjes allemaal wel een heel ander effect op de bal hebben, maar dat heb ik niet uitgeprobeerd, er heeft alleen een blauwe bij mij ingezeten. We hebben de bal trouwens wél uitgeprobeerd, en hij speelt lekker! Vast leuk voor de gastkindjes van Akelein🙂

Maar, ik vond het ook wel leuk om iets voor Aafke te maken, uiteindelijk deed zij met de swap mee, en niet haar gastkindjes…

Ik nam dus toch maar de hartjes, want daar houdt ze van…

En daarvan maakte ik eenvoudig met wat lint een sleutel- of andere hanger.

Aafke, ik hoop dat je het leuk vindt!!!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. akelein
    Jul 29, 2011 @ 19:06:41

    Ik weet zeker dat de gastkindjes er super mee zullen spelen. Dat hoor je maandag wel. En als de kindjes fijn spelen, ben ik ook blij. Ik blijf ook een beetje een kind;-) De sleutelhanger vind ik ook helemaal super! Ik zal morgen een blogje maken met betere foto’s dan die van twitter. Nogmaals bedankt! Jouw cadeautjes zijn trouwens ook prachtig, vooral die slinger voor E! Weet je al van wie je die hebt gekregen?
    Groetjes, Aafke

    Beantwoorden

    • creadientje
      Jul 29, 2011 @ 19:09:57

      Ze was er zo blij mee, toen ze hem na ha dutje zag, riep ze met een heeeeel blij gezicht: “slinger voor mij!!!” en wees naar het plafond, waar we hem op moesten hangen😉 We hebben hem boven haar tafeltje in de woonkamer gehangen.
      En nee, ik weet helaas nog niet van wie ik het heb gekregen…

      Beantwoorden

  2. Haar van Wordpress
    Jul 30, 2011 @ 09:08:54

    Wat een vreselijk leuke ideeën. Ik zit, na mijn deken met granny squares met een hele boel restjes, dit is leuk om te maken zeg!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

