Vakantie


Vorige week kwamen we weer thuis na twee heerlijke weken vakantie!

Naast gezellige dingen heb ik me ‘thuis’ ook lekker vermaakt met puzzelen, haken en lezen.

De puzzel gaf me – ondanks dat we in Nederland gebleven waren – toch wel een beetje een Frans vakantiegevoel 😉

Het boek las ik eergisteren thuis uit. Ik lees niet meer zoveel als vroeger, maar zo af en toe is het echt wel leuk – en verslavend. Jammer dat ik zoveel tijdrovende en niet combineerbare hobby’s heb 😀 😉

En dan dat haken…

Ik had thuis zitten bedenken wat ik als handwerkje mee zou nemen, en haken vond ik toch wel het leukst.

Maar wat dan? Ach, met een ‘lading’ nieuwe neefjes / nichtjes op komst maar weer een dekentje 🙂

Van alle bolletjes die ik in huis had (ik kreeg laatst een tas vol van mijn moeder) heb ik gekozen voor deze lichtblauwe wol / polyacryl, waar ik negen hele en een aangebroken bol van had. Vast wel genoeg voor een deken!

Op Garnstudio.com vond ik deze die het uiteindelijk geworden is. Maar eerst haakte ik toch twee proefvierkantjes uit het boek van Jan Eaton om te beslissen dat die het tóch niet werden.

Na een proefstukje van de deken (wel met dubbele draad, in tegenstelling tot de vierkantjes) besloot ik dat dát het werd.

En dit nam ik dus weer mee naar huis:

Een nog net geen vierkante lap.

Ondertussen ben ik – fotoloos – al een heel stuk verder, ik ben bezig met de vijfde toer van de rand… dus nog even en dan is hij af!

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over, en het werd alleen maar beter! Hopen dat die lijn zich voortzet!

En nu ga ik nog even snel mijn #restjeshaakswap ding afmaken zodat die morgen ook eindelijk op de post kan…

 

 

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Trackback: Thuis | 12 Maanden 12 Projecten
  2. Potmobilelsa
    Mrt 10, 2014 @ 10:57:05

    Hello,
    Ik zag het dekentje ergens op de web en zou het graag maken voor mijn zwangere dochter in Belgie (ik verblijf in Zuid Afrika). Zou je het erg vinden me het patroon op te sturen, want zonder dat zou ik niet weten hoe eraan te beginnen. Hartelijk bedankt bij voorbaat!
    Elsa
    elsa.c.remant@gmail.com

    Beantwoorden

Geef een reactie

