I made it too!!


Dana made them… van die leuke ‘Retro Racer Shorts‘. Ik vond ze ‘wel grappig’ maar toen ik deze zag was ik echt verkocht…

Het leek me wel verstandig om eerst te beginnen met haar basispatroon voor broeken. Aangezien mijn 2,5 jarige niet echt heel gemiddeld is qua maat…

Dus ik printte het patroon – vond het er al klein uitzien voor maat 2T / 3T maar goed, het zou wel goed zijn, toch?

Ik gebruikte trouwens een linnen tafelloper (die ik voor de stof ooit bij de Zeeman kocht voor 50 cent of zo), waar ik eerder al de voering voor de Jennifer Clutch uit knipte.

Maar het was niet helemaal dus… want toen ik hem in elkaar had zitten dacht ik: laat ik hem eerst toch maar even passen voor ik het elastiek erin doe…

Nou, verder dan haar bovenbenen kwam de broek niet… Toen moest ik maar wat aanpassingen maken, weggooien vond ik ook zonde…

Eerst maar een strook in de zijnaad en een niet te grootte zoom.

En aan de bovenkant dan maar een extra tailleband – want ik had ook niet echt ruimte over om ‘m naar binnen te vouwen.

(En voor het gemak maar geknipt van een lekker stretchy ‘oud’ t-shirt waar ze ooit nog ‘in’ heeft gezeten…)

Nou, prima broekje voor de zomer!!

(Hm, matige foto met zo’n camera ‘halsband’ inclusief schaduw!)

Natuurlijk heb ik ondertussen het patroon ook op de goede maat uitgeprint (lees: op ‘landscape’ – stond er natuurlijk wel bij met RODE letters, maar ja, waarom zou ik die lezen??😉 en trouwens, waarom doet de printer dat niet vanzelf??) maar die ziet er nogal te groot uit, dus ik heb het even bij het kleine patroon gehouden – met aanpassingen aan de boven- en zijkant.

Dit keer koos ik voor de ‘flat front’ variant (ik zou er de volgende keer wel vlieseline instrijken, denk ik)

Met natuurlijk wél elastiek aan de achterkant

Een leuk labeltje meegestikt onder het biaisband

En die leuke ronde ‘hoeken’

Ja, leuk broekje, hij staat haar leuk! Nog lekker ‘lang’, kan ze hem waarschijnlijk volgend jaar ook nog aan, handig!

 

Hij is trouwens gemaakt van de instopstrook van een dekbedovertrek die ik bij de kringloop kocht. 1 van de 2 grote lappen stof vernaaide ik tot een dekbedovertrek maat lediant.

Ik heb nog zo’n grote lap (1,40 x 2,00 m) en de kussensloop over… Eens kijken wat ik daar van ga maken!

Het biaisband had vond ik tussen mijn lint, band en kant. Ik denk dat het ook van de kringloop komt. Lekker goedkoop broekje zo!

En tsja, wat ik dan hiervan moet denken?

‘Mama foto maken’. Moet ik er dan een foto van maken, of is ze zelf een foto aan het maken?

Je snapt het wel, er ‘slingert’ hier nog wel eens een bolletje ‘wol’ rond…

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. hettyvanveen
    Jul 05, 2011 @ 13:33:05

    wat leuk gedaan weer en leuk geschreven ook!!

    Beantwoorden

  2. Emmy
    Jul 05, 2011 @ 13:35:26

    Mooie broekjes geworden. :))

    Beantwoorden

Geef een reactie

