Ballonbal


Het #12m12p thema van juni was feest.

Mijn eerste ideeën waren om iets met ‘slingers’ te doen. Bijvoorbeeld een slinger maken, of leuke kaarten of of of of…

Maar juni was al bijna voorbij en nóg had ik niks gemaakt…

Toen dacht ik ter inspiratie om de afbeeldingen bij Google te gaan kijken als je zoekt op ‘feest’ en toen zag ik voornamelijk balonnen. En ja, ik kreeg een idee: een ballonbal!

Ik wist dat er op Kiind een tutorial van een ballonbal staat. Dus, patroon geprint, lapje opgezocht (restje van de dekbedovertrek die ik van deze stof maakte) en tijdens het middagdutje een ballonbal in elkaar gezet.

Ballon erin, blazen maar… Maar toen viel hij me erg tegen😦 want ik had verwacht dat hij groter zou zijn. Waarom? Ik heb geen idee, misschien dat deze foto me misleid had?

Tsja, een ballon is natuurlijk ook niet zó groot…

Ach, in ieder geval is het een leuke bal! Ik gooide hem in het ondertussen met water-en-peuter gevulde zwembadje en we hadden er reuze lol mee!

Als je er mee gooit, heb je zéker niet het gevoel dat je met een ballon aan het spelen is, want de stof maakt hem tig keer zo zwaar, waardoor het voelt als een lichte bal, en niet meer zo ‘zweverig’ als een ballon.

Ach, ondanks dat het een beetje tegenviel, hebben we er wel een leuke en vooral makkelijk-mee-te-nemen bal bij!

Ik heb het ‘kontje’ wel anders gemaakt dan in de tutorial beschreven staat, maar dat maakt verder natuurlijk niet uit… en doordat de bal nat is, zie je de oranje ballon erdoor schijnen. Als hij droog is, is de bal gewoon ‘echt’ roze🙂

Maar, éigenlijk was ik niet tevreden met dit als projectje en wilde ik 30 juni ’s avonds nog ‘even’ snel een feesthoedje in elkaar zetten, maar ja, daar kwam het niet meer van… dus vandaar tóch maar m’n ballonbal als feestprojectje…

2 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Haar van Wordpress
    Jul 05, 2011 @ 19:48:20

    Kind 1 heeft een strandbal gekocht voor zijn vakantie over 10 dagen, ik riep hem net dat als hij het patroon en de kleur niet leuk vindt, ik nog wel een tip heb om hem om te toveren……hahahaha…….hij kon er wel om lachen!

    Beantwoorden

  2. evavertelt
    Jul 25, 2011 @ 10:51:26

    Hallo,
    Ik ging even kijken op de site van Kiind en vond er een heel leuk patroon voor een mutsje. Zou nog wel kunnen van pas komen voor Kleine Kadee…
    Maar moet ik ergens inloggen ofzo? Ik kan nl geen patronen downloaden en foto’s komen er ook niet door (niet in Google Chrome en ook niet in Explorer).
    Kan jij me helpen?

    Beantwoorden

Geef een reactie

